Dag 11, forflytningsdag og en dag for litt frustrasjoner.

I dag skulle vi reise videre, så da er det bare å spise frokost og pakke sammen. Det var helgrått ute og det begynte å regne rett før vi dro. vi skulle bare kjøre 14 mil i dag. 👍🏻

Vi skal være bare en natt på dette stedet vi skal til i dag. Det er Mont-Saint-Michel. Det er et fint og gammelt slott eller borg. Det er jo fint hvis det er litt vær når vi kommer enkommerlig hit for dette. Det så ikke oppløftende ut når vi sjekket være på yr.no🧐

På veien var det av og på med regn, men det gikk greit å kjøre. Ikke mye trafikk heller. På denne campingplassen hadde jeg hatt mail kommunikasjon på, og ikke fått noen bekreftelse på at vi hadde fått plass. Så dette blir jo spennende.😅

Vi kunne se dette slottet dukke opp langt før vi kom frem., så det måtte jo bli et første bilde fra bilen.🤩

Det hele begynte helt feil når vi kom frem. Til dette området så var det bom for å komme inn, med en aksesskode. Jeg hadde som sagt ikke fått noen bekreftelsesmail, så heller ikke fått noen kode. Vi lagde laaang kø fordi vi ikke fikk den bommen til å åpne seg.😡

Tilslutt måtte vi dra derfra å kjøre en runde. Det var ikke bare vi som hadde problemer med bommen. På runde 2 parkerte vi i veikanten, så gikk jeg til campingen inne på området og fikk bekreftet at vi hadde plass og så fikk jeg en aksesskode til å komme inn. Det var ikke bare bare.😂

Fikk oss en grei plass, men under et tre hvor høsten har kommet tidlig. Det daler ned blader, så vi kommer nok til å bli ganske tildekket. 🍂🍂🍂

Her var det ingen tid å miste, siden vi bare har i dag å se dette slottet på. Det regnet ikke for øyeblikket, men regnjakker var med i sekken. Det går gratis shuttelbusser ut til slottet rett utenfor campingen. Det stod at det ikke var lov med hunder på bussen, så fremt de ikke var i en kurv eller bag. Vi bærte Freia og det gikk greit. 👍🏻

Det var deilig med buss, men det var ikke lenger enn 2,7 km å gå stod det.

Dette stedet har jeg også lest bobilreiser bloggen og fått tips om. Det er jo ganske vakkert, selv i gråvær var det ikke så ille.

Her kunne vi faktisk stå fordi det var lavvann. Vi har jo også lyst å se det med høyvann, for da ligger vannet helt inntil. Det tror jeg egentlig er værgudene som bestemmer. Så vi får se om vi får det til.🙏🏻

Vi måtte ta oss en tur inn på denne borgen også da. Her var vi jo ikke alene. Makan til folkemylder. 😱

Det var så stappfullt med folk. Freia tok vi på armen på det trangeste her.

Når man kom ut fra de trange områdene med butikker som er i starten, så ble det litt bedre med folk. Vi kjøpte oss litt å spise og satt her å bare nøyt utsikten.

Det var et fantastisk sted og mye fint å se på. Freia kunne være med over alt unntatt inn i kirken og selve borgen på toppen. Ellers var det fritt frem.🤩👍🏻

Det var veldig fint der inne, men det var alt for mye folk. Vi orket ikke traske rundt der så veldig lenge, så det ble bare noen bilder og så gikk vi ut igjen.

Med en gang vi kom utenfor disse murene så åpnet himmelen seg. Vi hadde tatt bussen ut hit, men nå var det 50 m med kø for alle skulle ta bussen. Vi bestemte oss for å gå, vi hadde blitt like våte av å stå å vente på bussen.🌧️🌧️🌧️🌧️

Det blåste så ille at Freia hadde problemer med å gå rett og det regnet store dråper. Vi hadde regnjakke på, men bukse og sko ble klissvått. Det tok ca 25 minuutter å gå hjem og når vi endelig var fremme var det bare å skifte alt av klær😅

Da vi kom inn så satte vi på varmen faktisk så vi fikk tørket litt opp. Vi har gulvvarme i denne vogna, så der ligger nå bukser og tørker.👍🏻

Vi var jo også tom for litt forskjellig matvarer så vi måtte ut å handle. Dro av gårde når vi hadde tørket litt opp.

Da kom frustrasjon nr. 2 for dagen. Da kom vi nemlig ikke ut av bommen. Vi hadde fått en lapp med strekkode på men den funket ikke. Tilslutt etter å ha laget laaaang kø igjen, måtte vi betale 9.80 €. Ja, ja, skjønn det den som vil.😎

Etter at vi hadde handlet så vi et skilt til en vindmølle på toppen av en ås. Den måtte vi jo dra å se litt nærmere på.😅

Den var faktisk i full drift og man kunne kjøpe malt korn som kom derfra. Vi handlet ingen ting.

Her var det også utsikt til Mont-Saint-Michel langt der borte i det fjerne.

Hjemme lagde vi oss deilig middag og tok livet litt med ro. Ute hølja det ned. 🌧️

Vi fulgte med på værradar for å se om det ble noen åpning til å dra bort å se på slottet med høyvann. Det ble en åpming og vi la i vei med våte sko og våt regnjakke fra før i dag.

Vi juksa litt og tok bussen ut Det var ikke så trøkk med folk på den nå.

Vi gadd ikke gå inn til slottet. Vi kunne se herfra at det var ikke vann helt inntil. Enten var vi for seine, eller så har det ikke vært høyvann enda. Vi knipset noen bilder og tok bussen tilbake igjen. Alt rakk vi før neste skur kom.

Der vi gikk av bussen var det mange fake kuer. Det har vi sett i hele Normandie. Vet ikke hva det betyr.

Denne var jo faktisk litt fin, med verdenskartet på seg. 🤩

Resten av kvelden ble brukt til å bare slappe av. I morgen begynner vi på en lang etappe. Det er 90 mil ca, men vi skal ta den i 2 etapper. I morgen kjører vi så lenge vi gidder, og prøver å finne oss et sted å sove. Så kjører vi resten av veien på onsdag. 👍🏻🚙

Én kommentar til “Dag 11, forflytningsdag og en dag for litt frustrasjoner.”