Dag 12, kjøredag i hele dag

I dag skulle vi begynne på den 90 mil lange veien til Colmar som ligger helt ved den Tyske grensen. Vi hadde ikke noe stress i dag tidlig for det. Vi har tenkt å dele denne etappen i 2, så blir det ikke så ille. Kom oss av gårde i 10 draget. Første problem dukket opp i bommen for å komme ut. Er det mulig.😡😎

Det begynner å bli en parodi snart, den bommen har vi hatt problemer med hver gang vi skal ut eller inn. I dag lagde vi også lang kø, fordi den ikke åpnet seg samme hva vi gjorde. Kom til slutt en og hjalp oss, så vi kom ut. 👍

Første 12 milene før vi kom på motorveien kjørte vi på små veier med litt kø innimellom og små landsbyer.🚙

Det er faktisk rett over hele Frankrike, men det går ingen snarvei i rett linje, måtte nesten oppom Paris før vi kjørte nedover igjen. 😂

Første stoppet vi hadde så fylte vi bensin, Freia fikk tisserunde og jeg kjøpte med litt kjøregodt. Det er lov når vi skal sitte i bilen hele dagen.😍

De var forøvrig kjempe gode. Milene gikk sakte men sikkert. Det var ganske lite trafikk for det meste. Det eneste jeg drev med var å ta et bilde i ny og ne.📷

Vi kjørte på bomvei motorvei. Det er liksom greit når man skal komme seg raskt av sted. Denne kjørte vi på i veldig mange mil. Vi prøvde og tippe på hva summen ville bli når vi skulle betale. Jeg tippet 17 euro pg Frank tippet 13.60😂

Fasit på bomkostnad 46.20 euro😱

Smil og kjør videre. Det er det man må gjøre.

Ikke noe å utsette på disse veiene. I hele dag har vi nesten bare sett jorder på jorder over alt. I store format. 😁

Utover dagen begynte jeg å kikke etter campingplasser hvor det kunne passe å overnatte. Vi hadde som mål at vi måtte kjøre minst halvparten i dag. 45 mil minst.

Søkte på googlemap etter campingplasser som lå ca 15 mil fra oss der vi var akkurat da. Vi skjønte jo at vi måtte av motorveien for i det hele tatt finne noen. Så vi fant en ikke så langt fra Troys, det var 2,5 mil av motorveien. Her var det nettbestilling, så jeg bestilte og vi fikk plass. Det var bra. Da stilte vi inn GPS på denne campingplassen og dro dit. Da var klokka 1730. Passe og campe for kvelden da.

Først måtte vi betale oss av motorveien. Så bar det ut på landsbygda. Vi har for første gang i ferien hatt en dag uten regn. Bare det er jo bra i seg selv. Når vi kom hit så det ganske faretruende ut med mørke skyer, men det har gått bra. 🤞🏻😁

Vi sjekket inn på denne camppingen som lå litt utenfor alt. For et koselig sted og koselig folk som jobbet her. Superhyggelig 🤩

Første dag i ferien som jeg ikke lagde middag. Her kunne man hente seg take away pizza, og det smakte godt etter en hel dag i bilen. 👍

Etter vi hadde spist gikk vi oss en orienteringsrunde på området her. Det er en kjempe stor campingplass, men ligger sånn innimellom skogen, så den virker ikke så stor.

I tillegg så ligger den ved en vakker innsjø og en fin badestrand.

Noen som reiser rundt med mindre plass enn oss. 😂

Det hadde parkert en som selger lokal vin inne på campingen her.

Fortjener å kose seg litt etter 6,5 time bak rattet. Selv om det er opphold og litt sol, er det ikke så varmt at det er godt å sitte ute. Det blåser litt og den vinden er ikke varm. Det var uansett deilig å kjenne på en hel dag uten regn. Nå har regnjakkene og skoene tørket, så de er klar til neste omgang. Alltid berett. 👍😁🤣