Dag 7, en skikkelig regnværsdag

Tidlig i dag våknet vi av at det regnet noe helt forferdelig og det blåste så hele vogna stod å svaia. Da hadde ikke vi det så travelt med å stå opp😂 Så det ble langsov for både 2 og 4 beinte til kl 0830.

Vi stod opp og brukte lang tid på frokosten. Frank var også nede i resepsjonen og hentet to croissanter som vi koste oss med. Er man på ferie i Frankrike, så hører det med til🤣 Vi satt litt sånn og ventet på om det regnet skulle slutte snart. Værmeldingen sa jo ikke det, men det er jo lov å håpe. Klokka ble nærmere 1230 før vi bestemte oss at vi må dra å finne på noe uansett vær. Det får bli som det blir.

Første stopp ble i den lille byen Yport. Den var ikke så langt unna og den var ikke så stor heller. Vi kjørte bare ned i sentrum og jeg gikk ut å knipset et par bilder. Det ble et par i bilen også på vei ned.

Klokka er nærmere 1400 på dagen og det er ikke et menneske å se. Det har kanskje med været å gjøre. Det var ganske fint nede ved sjøen, så jeg gikk ut å knipset litt bilder der.

Her hadde det sikkert vært veldig fint i klarvær, men det fikk ikke vi gjort noe med😅

Etter vår lille gjesteopptreden her kjørte vi videre mot Etretat, som var dagens mål. På veien kjørte vi en veldig fin strekning så det åpnet seg plutselig veldig fint opp. Da ble det bildestopp.

Da vi kom til Etretat, så vi hvor alle folka var. De var nemlig her. Nå hadde det virkelig begynt å regne ordentlig, men det hadde ikke noe å si. Nede ved strandpromenaden var det en ganske stor parkeringsplass og den var smekk full. VI kjørte rundt et par runder, og så var vi heldige å fikk en plass.

Vi hadde med oss noen gamle allværsjakker som en gang i tiden var gode på regn. Det var de ikke nå. Vet ikke om det var tilfeldig at det var en butikk der som solgte regnjakker. Det var ikke så vanskelig å ta det valget med å kjøpe regnjakke i dag😂 Så med to nye regnjakker kunne vi gå på tur. Det funket gull🤩👍

Det var skikkelig fint her. Det var sånne fjellvegger på begge sider av byen.

På toppen bak oss kunne man gå opp og vi tok turen. Det var en ganske bratt bakke rett opp, men det gikk greit. For en utsikt og så vakkert det var der🤩

Fra toppen var det fin utsikt mot byen.

Etter at vi hadde brukt litt tid på toppen her, så ruslet vi ned til bilen igjen. Vi skulle videre til et fyr som lå litt lenger unna.. Først gikk vi en runde nede i byen og kikket oss omkring. Der var det nesten ingen mennesker, alle var her for å se på de hvite kalkfjellene.

Gikk forbi en sjokolade butikk. Dette verktøyet er ren sjokolade😂 Det så skikkelig ekte ut.

På vei utover til dette fyret vi skulle se, så var ikke det bare enkelt å finne veien. Det var sykkelstier over alt, men ikke bilvei. Det endte med at vi kjørte på sykkelveien ellers så hadde vi ikke kommet oss ut der vi hadde rotet oss bort. Det endte med at vi droppa hele fyret.

Det var lenge siden frokost og klokka var nærmere 1630. Vi dro heller på butikken og så hjem for å lage oss mat. Det regnet av og på hele ettermiddagen.

Det er ikke så avansert middagslaging på tur. Hadde med Toro stroganoff, så det smakte ypperlige. Ute er det jo nesten høstvær. 17 grader har det vært i hele dag.

Kan ikke klage på utsikten i hvertfall🤩

I morgen er det meldt bitte litt bedre vær. Håper det, begynner å bli litt lei regn. Vi har hatt så og si dårlig vær i en uke.. Krysser fingrene for i morgen.🤞🏻