Dag 19 og det har vært litt kjøring og bybesøk

I dag våknet vi til sol fra blå himmel. Det var ikke så veldig varmt her, men fullt levelig. Vi spiste frokost og pakket , så var vi i gang med denne dagen.

Planen i dag var i første omgang å kjøre til Goslar. Det er en vakker liten by med mange hus som har bindingsverk. Jeg fikk tips om byen fordi jeg følger en bobilblogg som heter bobilreiser. Til Goslar skulle det være 15 mil, det er jo ingen ting i vår målestokk om dagen.

Vi kjørte ikke på autobanen i det hele tatt, bare sånn av og på helt på slutten fordi gps sa det. Så det har jo ikke gått så veldig fort i dag. 😂 Men så koselig å kjøre på den tyske landsbygda og gjennom mange små byer.

Det var lyskryss og veisperringer, omveier og litt av hvert. Uansett er det hyggeligere enn å kjøre på autobanen.

Og jeg knipser bilder i fart. Det var jo mange sjarmerende småbyer, men det var også flere som bare var en gate med hus og det så ikke ut som det bodde noen der.

Vi har kjørt forbi mange åkre med denne planten. Jeg har ikke klart å se hva det er. Finner det ikke ut heller. Det er kjempe masse av det i hele Tyskland. Noen som har en ide?

Etter hvert så nærmet vi oss Goslar. Frank hadde stilt inn GPS på en parkeringsplass i sentrum hvor det så ut som det gikk an med lange ekvipasjer. Vi hadde jo med lille trille, for vi var jo bare på gjennomreise. Da vi kom frem til parkeringsplassen var det jo fullt på de vanlige plassene. Det var også veldig mange bussplasser der, og der sto det en bobil. Da tenkte vi at der kunne vi også stå, og lekte buss for noen timer.

Det skjedde en annen hyggelig ting også. Da vi skulle gå for å betale parkering, stoppet en tysk bil og ga oss parkeringsbilletten sin. De hadde betalt til kl 1500 og nå var kl 1300, så det var jo hyggelig gjort. Da var vi klare for å utforske Goslar. Denne byen står også på Unescos verdensarvliste.

Bussen vår😂
Artige stoler😂

Det blir jo knipset litt bilder når man går rundt i en sånn historisk og vakker by.

Fin fuglekasse

Rundt torget var det mange uterestauranter. Det var ordentlig koselig her.

En liten hvil i skyggen innimellom måtte til. Det hadde blitt ganske varmt utover dagen. Det var kommet opp i 28 grader, og uten vind, så er det ganske varmt.

Vi måtte bare😂 Det er bestefars hilsen til Brage. Han digger Paw Patrol.

Birkenstock er kanskje tysk skomerke. Jeg tenkte av disse kanskje var litt billigere her? Vet ikke helt hva de koster hjemme for dette er ikke sko jeg bruker😂 Måtte bare ta bilde likevel.

Vi ruslet rundt på kryss og tvers i denne byen. Vi fant jo Altstadt, gamlebyen her også. Det var ordentlig koselig å rusle rundt bare å se seg omkring. Klokka gikk😅

Det var i en trang gate der som vi fant et bilde av hvordan det var i riktig gamle dager. Bildet var tatt på den plassen det hang nå. Det var litt artig å se da og nå bilde fra samme sted.

Den gang da
Samme sted i nå tid.
Artig detalj

Det begynte å nærme seg middagstid kjente vi på sulten i magen. Vi ruslet ned til torget og så om vi kunne finne oss et sted det var skygge.

Det var kjøre øl👍

Frank prøvde seg på en currybrattwurst med potetsalat og synes det var godt. Jeg er ikke noe glad i sånn mat, så jeg skulle ikke sjanse på noe og tok pasta bolognese. Tja, den lager jeg bedre selv hjemme. Vi ble mette i magen, og det var jo viktigst😂

Fikk ingen ting jeg

Hekser var en stor greie i byen her. De kunne du få kjøpt over alt. Det er fordi Goslar ligger i utkanten av fjellområdet Harz som ikke er langt unna Bloksberg ,der det er hekser og djevler😂

Vi hadde sett mye av byen og måtte tenke på å komme oss videre. I denne byen er det forøvrig over 1500 bindingsverk hus, og jeg kunne ikke ta bilde av alle sammen😂 (kanskje halvparten).

Nå begynte klokka og nærme seg kveld. Vi hadde ikke noe planlagt sted hvor vi skulle sove i natt. Måtte jo begynne å tenke på det også. Vi skal til en by som heter Celle i morgen og tenkte at vi måtte finne en camping i nærheten av den byen. Søkte på google og fant en som ikke lå så langt unna. Sendte en forespørsel mens vi kjørte, men fikk ikke noe svar.

Vi tenkte at vi fikk bare dra dit og høre om de hadde ledig plass. Det var ikke mer enn 1 times kjøretur. Vi kom akkurat i det resepsjonen skulle stenge, så vi var jo heldige. De hadde også en plass til oss til i morgen.

Vi har gått oss en tur på campingen når det ble levelig temperatur. Det er en skikkelig stor plass med strand, butikk, restaurant og mange gjester.

Fått oss en fin og privat plass

Vi kom akkurat for å se at en varmluftsballong lettet fra stranda her. 🤩

Så kom kvelden og sola farget himmelen rød i det fjerne.

Da var denne dagen over, og vi hadde hatt en ny fin dag på vår reise. I morgen blir det en ny dag med nye opplevelser.😍