Dag 18, Kjøredag og opplevelser 🤩

I dag var det forflytnigsdag igjen. I går fikk vi et supert tips av min gode venninne Lisbeth om et sted med flotte fjell og natur. Det lå i retning dit vi hadde tenkt oss, så da ble det en tur dit. Vi var ganske tidlig oppe og lagde oss god frokost. Kom oss av gårde i rimelig tid🤩

Det tok ikke lang tid å komme på autobanen, men det var noen bilder som skulle tas også før vi kom dit😂

Ute var det ganske grått og det var meldt regn i dag. På autobanen gikk milene sin gang og det ble 33 av dem i dag. Vi kjørte i et strekk bortsett fra en liten pause halvveis. Har stått litt i kø også pga veiarbeid.

Vi hadde ikke noe planlagt overnatting for denne impulsturen. Jeg sjekket camping som lå i nærheten av det vi skulle se og sendte en mailforespørsel om det var ledig kapasitet. Jeg fikk ikke noe svar før vi var fremme ved denne campingen 1445.

Vi fulgte jo GPS til denne campingen, og den tok oss langt ut på landsbygda. Veien ble smalere og smalere og husene ble færre. Den lå nederst i et lite dalsøkk, så det var ikke noe vi så fra veien. Da vi kom frem sto det allerede noen i »kø». Det var pause for innsjekk mellom kl 1300 og 1500. Plassen lå på en gård og her var det også traktor museum.😂

Omsider kom det en gammel mann, sikkert 75 år pluss. Han kjørte rundt i en sånn golfbil. Han kunne ikke et ord engelsk, men han hadde ledig plass til oss for en natt. Billig var det også, 22 euro med strøm og vann på campingtomta vi fikk utdelt. Det var ikke en stor plass, men du verden så koselig det var her.

Det første som møtte oss når vi holdt på rigge oss til var en fin og stor påfugl. Tror den bodde her på gården og den spankulerte løs på gresset her. Den var så vakker.

Vi rigget oss som sagt bare til i full fart og dro ut på eventyr igjen. Vi skulle til det som het Extremsteine, som ligger i Horn-Bad Meinberg. Vi hadde aldri hørt om det, men takk til Lisbeth nok en gang for tips.

Det var bare 6 km å kjøre fra campingen til dette stedet. Det hadde akkurat kommet en skikkelig regnskur, så det var faktisk ikke så veldig fullt med folk der. Masse ledig på parkeringen. Det var ikke mer enn 400 m å gå så dukket disse vakre steinene opp.

Det lå nydelig til ved et turområde. Det var mange stier rundt her som man kunne gå. Det lå også et lite vann her, så det var et vakkert sted. Det kostet ikke noe å stå her vi står for å ta bilder av disse steinene, men skulle man opp i dem, så kostet det 6 euro pr. voksen. Vi måtte jo opp😂

Det var to av steinen som man kunne gå opp i. Bratte, høye trapper som førte deg til toppen. Kjente det i låra ja😂

Fantastisk utsikt på vei oppover

Når vi var ferdig i toppen på den ene steinen, så var det bare å gå helt ned igjen, for å gå opp igjen😅

Freia var med

Det blir jo sånn når man er på et sånt sted at det knipses mange bilder. Sånn er det bare😂

Det var en fin utflukt sånn på ettermiddagen. Det var en luftfuktighet som var ganske høy denne dagen, det hadde jo nettopp regnet. Da vi gikk derfra så var klærne våte og vi var ganske fuktige begge to. Det var godt å sette seg i bilen med aircondition.

Vi hadde ikke noe mer vi skulle finne ut av her, så vi søkte opp en Edeka butikk. Det er en matvarekjede jeg har blitt veldig glad i her i Tyskland. Det er så stort utvalg og de har en fantastisk ferskvaredisk. Den kan sammenlignes med Meny hjemme, men med mer utvalg selvfølgelig. Det var en her i byen, så det var ikke så langt å kjøre.

Vi handlet litt småting som vi trengte og litt som vi ikke trengte. Jeg lar meg fascinere av utvalget de har av øl og vin, ja også spirt i disse butikken. Det er jo også så billig, at det går an.

Frank skulle kjøpe seg Birra Moretti som han er så glad i. Trodde ikke det var riktig når vi så prisen for 6 flasker.

For 6 flasker koster det 53 kr. Det er 8,83 kr pr. flaske. Hjemme koster en flaske Birra Moretti 44 kr. Hva skjer😱

Så fornøyd blir man av å kjøpe billig øl😂

Etter matvare handling dro vi tilbake til Lille Trille.

Nede i gropa her ligger campingplassen vi bor på🤩

Vi lagde oss deilig middag i Omnian, og i dag ble det Nachos. Det smakte veldig godt.

Etter maten måtte vi ta oss en rusletur på denne campingen. Det er så fint og koselig her,

Veldig gammel mølle

Det var som å vandre rundt på et museum. Det var jo også et traktor museum her, men det var åpent fra kl 1400-1800, så det fikk ikke vi anledning å oppleve.

Dette stoppet ble en positiv opplevelse og vi har hatt en fin dag. I morgen skal vi kjøre videre til byen Goslar. Dit er det ikke mer en 16 mil, så vi får se hvordan vi gjør det. Enten blir det overnatting der, eller så kjører vi videre etter besøk. Vi får se.

Et par stemningsbilder fra kvelden her i Tyskland.🇩🇪

Én kommentar til “Dag 18, Kjøredag og opplevelser 🤩”

1. Fantastiske bilder og for noen opplevelser dere ha🙌🤗 spennende og se flere bilder fra deres reise videre🤗 klem og fortsatt god sommer🌞😎