Dag 3, kjøredag

I dag ble det litt langsov til oss å være. Men det gjør jo ingen ting. Det er jo ferie😍 Det var så stille og rolig der vi var, at det var ingen lyder å våkne av.

Freia koser seg med utsikten. God morgen

Vi tok oss tid til å lage deilig frokost, før vi pakket sammen og gjorde oss klare til å dra.

Klokka ble nesten halv 11 før vi dro av gårde. Ute var det fint vær. Vi kom oss på autobanen, og i dag som det var søndag, var det ingen trailere der. Det var deilig. Ikke for det, en og annen trailer var det faktisk på veien. Vet ikke om det var ulovlig eller om de hadde dispensasjon.

Vindmøller var det mange av

Det er jo ikke så mange bilder det blir å ta, når det går i full fart på motorveien. Men det kom en redningsbil med bil på hengeren og vi så at den var norsk. Det er jo kjedelig at det skjer på ferie.

Vi sto ikke så mye i kø heller, det var en eller to ganger det gikk litt saktere. Milene føyk forbi og plutselig var vi i Berlin. Vi kjørte gjennom byen og kjørte ganske nære sentrum. Vi har vært i Berlin tidligere, men vi så igjen TV tårnet så da visste vi at vi var rett ved.

Kjørte også rett forbi flyplassen.

Berlin var ganske langt å kjøre gjennom og vi begynte å få lite bensin. Vi hadde sett på googlemap at det var en bensinstasjon rett utenfor byen. Vi hadde jo sett bensinstasjoner tett og ofte, men akkurat gjennom Berlin var det ingen. Det ville gå bra å fylle på den første etter Berlin tenkte vi.

Da vi kom til den, så viste det seg at det var ikke bensinstasjon, faktisk bare ladestasjoner. Det var strek i regninga, for nå hadde vi ikke så mye å gå på😱 Det var bare å google på nytt når neste var. Den skulle være om 2,6 mil. Det skulle vi kanskje ha nok bensin akkurat til. Kanskje holder jo ikke, så vi googlet oss til en som lå litt nærmere, men da måtte vi av autobanen.

Vi kom oss dit med aller minste margin, så heldigvis gikk det bra. Denne lille bensinstasjonen lå helt avsides til ute blant ingen ting annet. Med full tank var det bare å kjøre videre. Det fører jo noe bra med seg at vi må av autobanen. Vi fant jorder på jorder med solsikker. De så litt slappe og tørste ut, men måtte jo stoppe for et bilde.

Målet vårt for dagen er en campingplass vi har bestilt plass på i Pirna litt utenfor Dresden.

Det var deilig å komme hit, Vi kunne svinge av og det var ikke så langt igjen. Klokka nærmet seg 1700 da vi kunne sjekke inn. Her var det 25 grader da vi kom, så det var bare å rigge seg til for så å puste på litt. Freia hadde vært flink jente i hele dag og synes det var godt å komme ut å nyte tiden litt i skyggen.

Har full oversikt.

Når vi fikk summet oss litt, så fant vi ut at vi hadde ikke spist siden frokost. Vi var sultne og hadde ikke noe aktuell mat som kunne fungere som middag. Vi fant ut at vi skulle gjøre det enkelt, så vi dro inn til Pirna sentrum og skulle bestille oss en pizza takeaway.

Da vi kom inn i byen der og hadde på google maps til Domino pizza, ja da så vi plutselig et slott oppe på toppen over byen. Vi er jo ikke snauere da enn at vi prøvde å finne det uten kart. Det endte med en blindvei og jeg skulle gå å se om jeg fant det slottet.😂😂

Jeg fant ikke noe slott, men jeg fant utsikt over byen, så det ble noen bilder der😂

Så dro vi for å hente pizza. Den tok vi med oss tilbake og kunne nyte med fin utsikt.

Kvelden ble brukt til å nyte livet og bare kose oss. Vi gikk oss en kveldstur på denne fine plassen før natta kom.

Her er gata vi bor i

Vi har noen hyggelige nedelendere som naboer. De var veldig interessert i vogna vår, så de måtte komme å ta en titt.

I morgen skal vi bruke dagen på nye eventyr i nærheten er vi er. Det er både fjelltur og slottsbesøk som står på lista. Vi gleder oss. Vi skal være her i 2 netter så vi rekker å nyte litt også. Ikke bare kjøre😍 I dag har vi kjørt 45 mil😅