Dag 2, alt går ikke som planlagt alltid

I dag våknet vi veldig tidlig. Det hadde regnet noe helt voldsomt i natt, så det bråka veldig på taket. Ja sånt skjer. Spiste en super rask frokost og kom av gårde grytidlig, i hvertfall til ferie å være

Vi raste nedover Svenskekysten, det ble etterhvert litt trafikk. Ikke noe plagsomt. Kjørte gjennom litt forskjellig vær, men for det meste var det oppholdsvær.

Vi kom til Hallansåsen Det er en ganske bratt bakke opp over en ås. Det har blitt en greie som vi ler litt av. Vi ler litt når vi snakker om den, fordi med bilen vår og tabbert bak så går det ikke veldig fort over der. Vi holder 90 km/t men da bråker det mye😂 Så vi gleder oss til vår nye bil kommer i september. Nok om det, men Hallansåsen er en snakkis for oss.

Vi kjørte over Øresundbroen. Den er ganske dyr å kjøre over når du har så lang ekvipasje som vi er, ca 10 m. Jeg hadde lest litt rundt dette og funnet ut at det lønte seg å kjøpe det som heter bropass. Så det gjorde vi og da kunne vi kjøre over med halv pris.

Vips så var vi i Danmark. Her kjørte vi kjapt igjennom. Hadde en bensinstopp og Freia fikk løpe litt løs og kose seg. Vi skulle ta ferge fra Rødbyhavn til Puttgarden i Tyskland. Vi var spente på om det var lang kø der, men det gikk kjempe raskt. Rakk og lage oss en lunsjbrødkive mens vi ventet, og deretter var det bare å kjøre på.

Det var så kjekt for her kunne hunder være med inn på båten. Freia storkoste seg, for hun elsker å sitte bare å se på alt som skjer. Overfarten tok 45 min. og det var faktisk litt sjø. Måtte sette litt sjøbein 😂

Da vi kom til Puttgarden var det bare å sette kursen mot Lübek. Det var målet. Vi begynte på veien å undersøke campingplasser. Jeg hadde sett meg ut en som lå rett ved byen. Vi ringte for å høre om plass, men der var det fullt. Hmm, måtte tenke nytt. Fant mange campingplasser i området, men ingen hadde ledige plasser.

Dette var vi egentlig litt uforberedt på. Jeg har lest mange blogger på folk som reiser i Europa, og bare man ikke kommer for sent på ettermiddagen, så er det mulig å få seg plass.

Dette gjaldt ikke oss i dette området. Nå har jeg lest i ettertid at området vi prøvde på var jo et populært feriested. Her var det jo lange strender, fornøyelsesparker og rene sydenstemingen. Kanskje ikke så rart det ikke var noen plasser ledige.

Da tenkte vi at Lübek fikk være Lübek og kjørte videre mot der vi skal være i morgen. Men vi måtte finne en campingplass likevel da. Vi fikk napp hos en når vi ringte. Den lå bortimellom og innimellom, men vi fant veien til slutt.

Langt utenfor alfarvei

Vi lurte jo litt på hvor googlemap tok oss. Det var den mindre veien enn den andre og vi var langt ute på landet. Kjørte forbi noen fine steder også.

Mølln gamleby

Tilslutt så fant vi frem til denne campingplassen som vi hadde fått plass på. Det viste seg å være et kjempe stort området med mange plasser. Tror den campingen var forbi sine glansdager, men så idyllisk som den lå til. Det var ikke så mange folk her, eller man så ikke så mye til dem, for det var mange »egne områder» man kunne stå.

Frank sjekker inn

Vi fikk oss en kjempe fin plass rett ved Lübek-Elben kanalen. Vi fikk plassen i enden av gata.

Det var et kjempe koselig sted. Stille og rolig og bare fuglekvitter. Det kom en båt oppover kanalen i ny og ne, ellers var det ikke mye ståhei her.

Lagde oss deilig kylling middag og kvelden ble brukt til å slappe av litt. Vi gikk oss en tur på området for å orientere oss litt. Fin kveldstur.

Her var det brygge og restaurant
Egen strand var det her også
Lik vår jo🤩

Det var jo egentlig ganske fint her. Det som ikke var fint her er at det var nesten ikke internettdekning. Derfor fikk jeg ikke skrevet noen blogg i går heller. Jeg hadde problemer med å få over bildene fra mobilen til ipaden min, så jeg gikk litt rundt vekk fra vogna for å se om jeg fikk noe mer dekning. Det gjorde jeg ikke, men jeg fikk en fin naturopplevelse i stedet.

Titt tei❤️

Så kom kvelden og det ble en tidlig kveld. Har kjørt 54 mil i dag.