Harrytur med overnatting

Nå hadde det ikke vært noen tur siden påske. Det rykket i reisefoten og lysten var veldig til stede. Denne helgen var det også planer for fredagen, men det går jo an å reise på tur på lørdags formiddag også. Og sånn ble det🤩

Vi hadde forberedt oss litt. På torsdag kveld bestilte vi oss en plass på Saltvik camping i Sverige. Den ligger litt sør for Strømstad, i nærheten av Grebbestad. Bestilte for en natt til 294 norske kr.

Lørdag pakket vi det lille vi trengte for en natt på tur. Vi skulle kombinere det med litt handling i Sverige, så måtte ha plass til det også. Vi kunne ikke sjekke inn på campingen før kl 1500, men dro av gårde kl 1130. Skulle jo stoppe litt på veien. Været var strålende☀️

Vi har hatt et campingbord som ikke har vært noe fint. Har ikke vært fornøyd med det, så når vi kjørte nedover E6 så kjører vi jo forbi en camping butikk. (vet det fordi vi kjøpte carettaen vår der) Der har de sikkert bord. Og selvfølgelig hadde de det, så da ble det nytt bord på oss. Etter et stopp i Strømstad så gikk turen rett til Saltvik. Var fremme akkurat kl 1500 og kom oss på plass.

Kan ikke klage på denne plassen med sjøutsikt og greier. Helt toppers. Vi rigget oss til og så måtte vi jo ut å utforske området. Campingen ligger like ved Tjurpannan naturreservat. Her måtte vi gå oss en tur.

Det var strålende vær for tur, men det blåste ganske kraftig noen ganger. Vinden var ikke så veldig kald, så det gikk greit.

Freia koste seg også veldig på tur. Vi var her helt alene. Det var for det meste stein og svaberg å gå på.

Noen steder var det skikkelig mye stein. Ikke ideelt for mine ankler som jeg vrikker for et godt ord, men det gikk bra😀

Vind i håret

Som sagt det blåste noen ganger stiv kuling, ser jo det på sveisen😂

Vi gikk tvers over hele naturreservatet og endte ved havet. Det var skikkelig fint her, så det ble jo naturlig nok mye bilder. Det ble samme veien tilbake.

Det nærmet seg middagstid, så vi gikk tilbake for å lage litt mat. Vi vant jo gassgrill på Ferda Mysen i påskekonkurranse. Så den skulle vi teste ut i dag. Kjempe enkel å bruke og resultatet ble veldig bra.

Denne typen vant vi. Så langt er vi veldig fornøyd. Vi har jo turgrill fra før, men det er med grillkull. Dette forenkler jo grillingen veldig, så den kommer nok til å bli med på tur heretter.

Smakte godt
Fantastisk utsikt

Etter maten så var det tid for litt relaxing både for tobeinte og firbeinte. Det blåste nå ganske bra der ute, så det var ikke noe godt å sitte ute.

Freia synes også det var helt greit å ta livet litt med ro.

Til kvelden så gikk vi oss en tur i solnedgangen. Hørtes ikke det koselig ut🥰🤩 Det blir bilder av sånt .

Her var det fint. Fin rusletur i solnedgangen. Så gikk veien tilbake til lille trille og vi hadde en rolig kveld frem til natta kom. Vi elsker å være på tur❤️

Søndag

I dag våknet vi til roligere vind og strålende sol. Det er jo sånn kjedelig reise hjem dag, så det går nesten på autopilot. Vi spiste en deilig frokost før vi pakket sammen og kjørte hjemover.

Det hadde vært et strålende døgn. Skal ikke så mye til for å føle at man har vært lenge på tur. Kjørt 36 mil og hatt det kjempe fint. God mat og fine turer. Neste helg er det langhelg. Da blir det tur til et sted med fint vær. Vi gleder oss.