Da var vi fremme i Haugesund

I dag våknet vi til biltrafikk og klokka var 0730. Da var det bare å komme i gang. Vi spiste frokost og pakket sammen før vi kjørte de siste 14 milene til Haugesund. Vi hadde sett på GPS at det var en ferge som gikk fra Bergen til Stavanger og skulle ta 5 timer. På Google Maps kom den linja opp på der vi skulle ha ferge fra i går. Vet ikke hva som skjedde. I allefall det førte til masse usikkerhet så vi havnet langt ut på landet, og sikkert ikke enkleste vei til Haugesund.😂

Det var til tider så smal vei at det nesten ikke gikk å møte biler. Så når vi kom til første fergeleie så var E39 fergen der (som var den vi skulle ta egentlig), men det var påkjøring på begge fergene når vi kom, så vi «turte ikke» kjøre på den vi skulle ut i fra det vi hadde sett i går. Helt idiotisk men er man ikke kjent, så er man ikke kjent.

Vi kom til Tysnesøy og det var jo en øy så vi måtte jo ha ferge fra her også. Ble nok en liten omvei, men det gjør ikke noe. Vi fikk sett Tysnesøy hvor det forøvrig var Tysnesfest😂

Etter litt kjøring og 2 ferger kom vi oss omsider til Haugesund. Vi hadde bestilt plass på Haraldshaugen camping. Her var vi jo relativt tidlig i dag. Klokka var bare 1400. Ble tatt i mot av en superhyggelig mann i resepsjonen og vi fikk en super plass helt nederst mot havet. Her skal vi kose oss og slappe av (eller det vil jeg se først, vi har jo mark i rumpa)😂

Vi har sett oss ut noen ting som vi vil dra til, så litt farting blir det selvfølgelig. Det skal være deilig å komme tilbake til vogna og ikke skulle dra med en gang igjen. Det blir deilig.

Vi installerte oss ganske raskt. Bordet vårt har vært vinglete hele ferien, men her fikk vi låne verktøy så vi fikk etterskudd løse skruer. Det var deilig. Vi slappet litt av etter at vi kom.

Freia elsker å ligge sånn i armkroken.

Haraldshaugen ligger i umiddelbar nærhet til campingen. Det er et monument til minne om Harald Hårfagres samling av Norge i 872. Støtten ble avdukte i 1872 i forbindelse med tusenårsjubileet for slaget i Hafrsfjord , der Norge i følge sagaen ble samlet til ett rike. Det sies også at Harald Hårfagre ble gravlagt der.

Så når vi hadde slappet litt av så ble det en liten gåtur opp dit. Det ble jo selvfølgelig tatt noen bilder også.

Det blåste litt så vi ser jo ut som villmenn😂

Det står også et kors oppå en Haug her. Det måtte også tas i nærmere ettersyn😂

Det er ikke alltid det lønner seg å ta den veien man først finner. På baksiden var det fin sti opp til dette korset😂

Matbutikken ligger heller ikke så langt unna campingen, så vi tok oss en tur dit også. Vi trengte påfyll av noe proviant. Vi hadde egentlig ferdig planlagt middag i dag, men vi ble raskt fristet til å slippe å diske opp med middag selv, så vi bestilte take away og det ble biffsnadder fra Jafs. Så når vi gikk fra butikken hadde vi med oss det vi skulle både fra Kiwi og Jafs. Det er jo fortsatt ferie🤩

Var ikke overimponert av denne biffsnaddertallerken, men smaken var helt grei

Rett forbi her vi står går det en kyststi, og sauer og geiter beiter utenfor. Man kan gå ut til det de kaller et fyr her, det var en tur på 1,5 km. Helt grei og fin kveldstur. Det var jo et eldorado for Freia som elsker sauebæsj. Æsj, at det går an.

Det var ganske fint vær utover havet med sol og skyer. Litt vind. Hvis vi snudde oss så var det kjempe mørke skyer. Ser ut som det skal bli regn når som helst, men har vært sånn i hele kveld og de rører i så fall veldig sakte på seg.

Mange som har gitt smokken sin til sauen😍

Det var en skikkelig fin tur å gå utover til fyret. Masse fine motiver for meg som elsker å ta bilder.

Fyret ytterst på odden

Ute er det mye truende skyer, så vi får se hvordan været blir. Nå blir det bare å kose oss resten av kvelden, så får vi se hva vi finner på i morgen.

Kvelden ble avsluttet med en fantastisk solnedgang🤩

Takk for at du tar deg tid til å lese❤️