Fortsatt på E6, men ikke den strakeste vei….

I dag våknet vi tidlig når trafikken begynte å tilta på E6, så da var det bare å stå opp. Det ble ganske sent i går, for når vi hadde parkert i går og gikk ut og inn døra så kom det 1 million bitte, bitte små fluer inn. Kvelden gikk med på å være mordere og bli kvitt dem. Vet ikke hva slags fluer det var heller, men at de stakk, det gjorde de. 4 stikk resulterte det i.

Bak blomsterenga sto vi og kanskje ikke rart det var en million fluer der

Vi bare pakket sammen og kjørte med en gang, frokosten stoppet vi et annet sted og spiste. Ute var det ganske mye skyer, men sola skinte. Vi var i gang 0910, og det er jo ganske tidlig til å være oss.

Vi kjørte ikke så veldig lenge før vi fant en fin plass å stoppe for å spise frokost. Freia hadde nok med å følge med på alle andre som var innom den rasteplassen, så hun var opptatt i vinduet. Søta❤️

Etter frokost kjørte vi til Steinkjær og der fylte vi bensin. Har vært innom endel bensinstasjoner på denne turen, men det må jo til. Bare lukke øya og kjøre på. I Steinkjær by er de så heldig å ha en egen liten bystrand. Det var ingen her i dag, men så greit det er da🤩

Målet vårt har vi nå funnet ut da. Så det er bare å kjøre på. Vi har tenkt oss ut til Vardetangen som er Norges vestligste punkt på fastlandet visst nok, Det ligger rett nord for Bergen, så vi ha enda en vei igjen. Etter det har vi tenkt på å kjøre ned til Haugesund og videre til Jæren. Da er planen å ta det litt mer med ro når vi kommer så langt.

Når vi har kommet sør for Trondheim så er det litt mer å se på. Vi kjørte av E6 et stykke også. Det sto skilt til den gyldene middelvei, så vi prøvde det. Veien gikk blant store bondegårder og svingete veier. Var egentlig ganske fint.

Koselig med kuer. Norge🇳🇴

Det var litt hyggeligere å kjøre her enn på den kjedelige E6 hele tiden. Begynte å bli litt lei.

Den gyldne middelvei førte oss omsider tilbake til E6, og vi putret videre. Vi har kjørt forbi skiltet til Levanger mange ganger og der står det jo velkommen til Trehusbyen Levanger. Vi svingte av og kjørte ned til Levanger. Vi gjorde ikke noe annet enn kjørte gjennom byen, men det var en koselig by med mye trehus.

Det ble bare sånn latmannsbesøk med gjennomkjøring, men nå vet vi hva det er😂 Den veien førte også tilbake til E6 så det ble ingen omvei.

Vi var vel ikke så lenge på veien før det ble et stopp igjen. Hver gang vi har kjørt forbi her har vi sagt at vi må stoppe en gang. Denne gangen gjorde vi det. Det er et sted langs E6 i Vuddudalen hvor det er noen som tydeligvis er veldig glad i USA.

Her var det samlet masse ting fra gamle dager og også saker fra USA: Det var i seg selv et lite museum, men det var også spisested her. Den så ut som en amerikansk diner.

Vi fikk ikke noe bensin her

Her var det veldig mye rart samlet på et sted.. Ble knipset noen bilder før vi kjørte videre. Nå hadde vi «somla» litt mye, så nå fikk vi kjøre en bit igjen😂

Vi kom ikke så langt før vi kjørte forbi et brunt serverdighetskilt som det sto Steinvikholm på. Vi lurte på hva det var og jeg googlet mens vi fortsatt kjørte sørover. Da jeg fant ut det, da måtte vi snu. Det var et gammel slott, eller en festning ute på en egen øy. Det var jo litt morsomt å se da. Ikke lå det så langt fra veien heller.

Da vi kom ned til plassen dette lå, så var jo den lille parkeringsplassen der full av bobiler og andre personbiler. Der kom vi med vår nesten 10 m lange ekvipasje og det var jo nesten ikke plass til å få snudd engang. Tenkte først at vi måtte dra uten å få sett dette på nærthold. Vi fant en liten plass i nærheten som vi parkerte. Vet ikke om det var lov, men vi prøvde oss😱

Steinvikholmen ble bygget i 1525 til 1532 av Olav Engelbrektson som var Norges siste erkebiskop og formann i riksrådet. I noen år var slottet Norges midtpunkt.

Det var et fint sted å rusle rundt. Vi kunne gå rundt slottet og på fremsiden var det også i dag blitt badestrand. Glad for at vi fikk det med oss. Når vi dro herfra var det kommet mange tunge skyer på himmelen og det var veldig trykkende varme. Tenkte at det snart kom tordenvær.

Da vi kom til Trondheim så var det ordentlige skyer over Tyholttårnet. Det hadde også skjedd en ulykke på veien her så vi sto i en lang, lang kø.

Vi møtte regnet etterhvert, men det var bare byger og ga seg ganske raskt. Vi stoppet på Støren for å handle middag og litt småtteri. Det ble ingen winerbrød fra Størens bakeri denne gang😂

Målet for i kveld var Dovrefjell. Vi hadde planlagt å sove på veien opp til Viewpoint Snøhetta. Her er det store plasser man kan stå på. Da vi kom frem var det mange bobiler som hadde parkert allerede. Vi fant oss en fin plass litt lenger ned i bakken, men langt nok unna veien så vi hører ikke E6.

Middagen i dag skulle bli pizza i Omnia ovnen. Har sett mange tips på en gruppe på Facebook , så bestemte oss for å prøve.

Det fungerte strålende og det smakte faktisk pizza. Ble jo litt annerledes enn vanlig pizza, men smaken var like god.

Nå er magen mett og vi er klar for natta hvert øyeblikk. Håper å komme frem i morgen. Litt lei E6 nå.