Fantastisk dag i Åndalsnes

I dag våknet vi tidlig til sol fra klar himmel. Det kunne ikke passe bedre for vi skulle jo opp med den nye Romsdalsgondolen. Vi spiste frokost og slappet litt av før vi dro, fordi den gondolen skulle ikke begynne å gå før klokken 1100.

Vi så den fra campingen så når klokken nærmet seg 10, pakket vi sammen og gjorde alt klart for å dra inn til der vi skulle parkere. Fant en fin plass nede ved togstasjonen der vanlig bil, bobil og campingvogn kunne stå. Helt perfekt.

Jeg kjøpte billetter på mobilen når vi dro. Nå i juni kostet billettene 250 kr pr. Pers tur/retur. 75 kr. Ekstra for hund en vei, så det ble x 2. Prisene fra i morgen blir 450 kr. Pr. Pers så vi sparte jo litt på å dra i dag.

Så var det bare å stille seg i kø. Det var allerede mange som hadde kommet, men vi kom med på 2. bane som gikk opp, så det gikk jo greit. Oppe på toppen var det en fantastisk utsikt. Vi syntes det var over all forventning. Og at vi var så heldige med været kom vi heller ikke over, med tanke på hvordan det var i går. Vi var på toppen en god stund, for her var det bare å nyte. Det ble forøvrig også tatt mange, mange bilder.

Panoramabilde fra toppen av Nesaksla🤩
Inn Isfjorden

Det bygges restaurant på toppen som ikke var ferdig enda. Helikopter fraktet materialer opp.

Fint sted å gå en liten runde på oppe på toppen. Og så fin utsikt
Kiler litt i magen
Vifter med beina og snakker i telefonen😱
Neida mamma, jeg skal ikke hoppe utfor🥰

Selvfølgelig ble det en del bilder, men på et sånt fint sted kan det aldri bli for mange. Etter hvert så måtte vi begynne å tenke på å komme oss ned igjen. Vi har en lang vei å kjøre i dag.

Åndalsnes sett fra oven
Her står vi parkert

Før vi dro fylte vi på mere vann på vogna. Det var vann med slange på den parkeringsplassen hvor vi sto. Ganske praktisk. Så kjørte vi for å finne noe å spise på farten før vi dro fra Åndalsnes. Klokka hadde blitt 1400 når vi dro derfra.

Veimat i farta

Vi har sjekket værmeldinger og holdt oss oppdatert. Så nå vender vi nesa nordover mot Andøya og Senja. Håper at været blir som det er meldt utover uka og i helgen. Det er en lang vei å kjøre så det var bare å sette i gang. 144 mil til Senja fra Åndalsnes.

Kjørte forbi Trollveggen og tok oss ikke tid til å stoppe for noen bilder. Bildet tatt i fart. Har stoppet her mange ganger før, så nå prioriterer vi ikke det. Veien gikk opp over Lesjaskog, Lesjaverk og Lesja og vet ikke hva. Det var 10 mil opp til Dombås. Stoppet for å hente en kaffe på Circle K og begynte på den lange veien nordover på E6.

Det var lite trafikk over Dovre. Ble litt mer trafikk når veien fra Riksvei 3 kom på. Har gått greit og vi har kjørt og kjørt. Freia er en drøm å ha med i bilen. Hun sover hele tiden. Så har vi noen tissestopp og lekestopp så hun får rørt seg litt, så vil hun gladelig inn i bilen igjen og sover videre. Kan det bli bedre.

Nærmer oss Oppdal i det fjerne. Stopper på Oppdalporten (som forøvrig var lenge etter Oppdal) og tok oss en pause. Det ble en soft is også før vi kjørte videre. Parkerte med de store gutta 😂

Vi har nå passert Trondheim og nettopp passert Stjørdal. Vi skal bare spise, blogge litt og legge oss så vi fricamper på en rasteplass. Denne plassen visste vi om fra i fjor når vi kjørte hjemover. Den ligger av E6 og det er oppstillingsplasser og toalett her. Mange som overnatter her og passer fint for oss som bare er på gjennomreise.

Så her blir vi til i morgen. Da starter vi videre på reisen vår nordover. Håper på fint vær. Vi har kjørt 34 mil fra Åndalsnes i dag. Så det blir nok en hel kjøredag i morgen. Bare og sove godt og komme seg av gårde i morgen tidlig.

Takk for at du følger oss❤️