Ut på nye eventyr og vi reiser videre….

I dag sto vi opp til fint vær og spiste frokost, pakket bilen og gjorde vogna reiseklar før vi fortsatte ut på veien. Første mål for dagen var Loen. Vi hadde tenkt å gå en fjelltur der, men når vi kom dit så stemte ikke været med det yr.no hadde spådd, så da får vi ha det til gode.

Vi kjørte gjennom Fjærland og der ligger Norsk Bremuseum som har noen moskusfigurer foran inngangen. Vi har sett de flere ganger, men det er jo litt gøy å ha bilde av de også, så da svingte vi inn og knipset et bilde. Det er oss i et nøtteskall.

Da vi skulle inn i tunnelen måtte man kjøre med følgebil gjennom pga. veiarbeid. Da måtte vi stå litt i kø å vente så da rakk vi å knipse litt av Bøyabreen når vi stod der. Den er jo veldig fin der den henger ned fjellsiden. Vi har sett den før, men den er alltid fin så det ble bilde i år igjen.

Bøyabreen i Fjærland

Vi kjørte videre gjennom Skei og over Utvikafjellet. Vi hadde ikke så mye stopp så det ble litt knipsing gjennom vinduet.

Kjørte forbi mange geiter. De er så søte dyr

Da vi kom til Loen lå tåkedotter langt nedover fjellsidene og det var ikke noe fin utsikt. Vi stoppet på butikken der og kjøpte oss kyllinglår som vi spiste på rasteplass i nærheten.

Matrast
Koselig rast, men litt kjøligere enn vi hadde hatt det de siste 3 dagene
Utover var det ganske fint vær, men bakover var det ikke det

Så vi kjørte videre og neste mål for dagens etappe var Åndalsnes. Da vi kom til Stryn så vi skilt til Vaffelhuset. Det kunne vi ikke kjøre forbi. Det passet som dessert etter lunsjen vår. Det lå ved Visnes Hotell i Stryn, så vi tok en bråstopp og det ble en vaffel på Herr og Fru😂

Fornøyd med vaffelen som ble kalt buddeia
Visnes hotell i Stryn

Nå var vi gode og mette og dro videre. Veien herfra gikk motsatt av veien vi kjørte i fjor hjem fra sommerferie. Selv om vi har kjørt veien før, er det faktisk helt annerledes når man kjører den andre veien. Ikke tull det. Vi kjørte forbi Hellesylt og til Stranda. Tok ferge over til Liabygda.

Står i fergekø, det er alltid noe å ta bilder av

Når vi kom oss over på Liabygd siden ble været dårligere og dårligere. Vi hadde jo dratt denne veien fordi yr.no sa ganske fint vær. Det stemte ikke i det hele tatt.

Vi stoppet på Gudbrandsjuvet, for det er noen år siden vi var der sist. Der var det nesten ingen mennesker. Så uvant å se. Vi gikk runden og kikket og selvfølgelig ble det noen bilder.

Vi begynte på stigningen opp mot Trollstigen. Tåka ble tettere og tettere og tilslutt kunne vi ikke se noe ut av sidevinduene. Det var bare akkurat over toppen der, men akkurat samme vær hadde vi i fjor når vi kjørte over her også. Det er ingen krise, for vi har kjørt her i gnistrende sol tidligere 😍

Det som var rart var at på besøkssenteret på toppen av Trollstigen var det bare 4-5 biler. Ingen turister? Det var rart. Vi begynte nedstigningen i de mange svinger og tåka forsvant. Det var ikke mange som kjørte ned eller opp heller, så vi hadde jo nesten hele Trollstigen for oss selv. Kunne stoppe hvor vi ville og knipset bilder.

Tåka på toppen
Trollstigen uten biler. Aldri sett før

Vi har planer om å ta den nye Gondolbanen her i Åndalsnes i morgen så vi tok inn på Åndalsnes camping for en natt. Det var en veldig stor campingplass, men vi står som sild i tønne, så egentlig ikke noe for oss. Det går for en natt.

Lagde oss middag før vi tok en tur inn til Åndalsnes og handlet litt småting. Kjørte også ned til der gondolen går fra for å se hvor vi kan gjøre av den lange ekvipasjen vår mens vi er på tur. Fant fin plass nede i sentrum, så det skal gå bra.

Håper været klarner opp og blir litt bedre. Det ser ikke så ille ut nå, men vi får se.

Romsdalsgondolen

I dag har vi kjørt 30 mil, så nå skal vi ta kvelden. Koser oss veldig og har det superfint på tur. Takk for at du følger oss og legg gjerne igjen en kommentar😍

Sjefsdronninga koser seg på tur og følger med på alt som skjer.

2 kommentarer til «Ut på nye eventyr og vi reiser videre….»

1. God tur videre. Si litt mer om priser der dere overnatter. Fortell også om det er god plass eller ikke på campingplassene nå i juli

1. Takk for det, skal informere mer om campingplassene. Takk for tipset😁👍🏻
      Var det du som fikk din nye vogn på Ferda i går? I så fall, gratulerer.