Dag 6, Kjøredag i dag også, men litt opplevelser også

I dag våknet vi 0730 og vi spiste bare en rask frokost og pakket sammen. Kom oss av gårde ca kl 0900. Ute var det klarvær og kjente at det ble en like varm dag i dag. Grøss og gru😔

Milene fløy av gårde og det var sånn passe trafikk. Tok oss en liten pause halvveis og strakk litt på beina. Det hadde blitt veldig varmt der ute.

Det skjer jo ikke så mye når man kjører og kjører, men etter hvert begynte det å dukke opp fjell langt der borte i horisonten. Vi hadde ikke sett fjell siden vi dro hjemmefra. Da måtte vi begynne å nærme oss.

Terrenget endret seg også veldig plutselig. Det gikk fra kornåkere og svidd gress til frodige grønne enger og trær. Det var helt rart å se på, for det skjedde så raskt. Vi nærmet oss veldig og plutselig var vi i Østerike. Det var bare for en kort stund, for veien gikk gjennom der. Det var en ganske åpen grenseovergang, så det skjedde liksom bare.

Det tok ikke så veldig lang tid før vi var tilbake i Tyskland.

Da tok det ikke lang tid før vi var fremme på campingplassen vi skal være på. Det er en historie det også. Vi har jo opplevd problemer med å finne campingplasser som har ledig plass. Klok av skade bestilte jeg denne for et par dager siden. Jeg hadde prøvd meg på et par som ligger nærmere Kønigsse, men der var det helt fullt.

Denne som vi nå ligger på er en 5 stjerners campingplass. Vi har en såkalt komfortplass, for det var den eneste ledige når jeg bestilte. Freia bor heller ikke gratis her. 5 euro pr. døgn for henne. Vi hadde bare tenkt å være her i 2 netter, men det kunne man ikke på denne plassen. Minstekravet var 3 netter. Så da ble det jo det. Vi skal nok få dagene til å gå.

Det er en kjempe fin plass og skal ikke klage. Synes den var skikkelig dyr, i hvertfall i forhold til det vi har betalt til nå. Men man tar det man får og betaler og er like blid😂

Utsikten fra vogna. Kan ikke klage

Når vi hadde rigget oss til så måtte vi bare sitte å avklimatisere oss litt. Det var 34 grader her også i dag, og jeg som hadde håpet at det skulle være litt kjøligere. Det er helt forferdelig.

Vi lagde oss middag og kunne sitte ute å spise. Vi var nok heldige som hadde det store treet som skygget for sola. Da gikk det an å sitte ute.

Ikke noe er som meksikansk gryterett på tur. Man tar hva man har😂
Middag med utsikt

Etter maten så tok vi oss en tur ned til Kønigsse. Det ligger 9 km lenger inn i dalen her. Det er rart hvordan man danner seg et bilde av hvordan det ser ut.. Denne gangen så matchet det ikke i det hele tatt. Det gjør ikke noe, for det var jo et koselig sted🤩

Det var etter stengetid, så butikkene var stengt. Fremdeles var det en del folk her, for det var mange restauranter her også. Mange som badet i dette grønne fine vannet. Vi dristet oss bare til å duppe beina. Det var faktisk ganske deilig temperatur i vannet.

Ute i dette grønne vannet var det også en liten andemor med ganske små andunger som bodde. De var så søte alle sammen.

Freia koser seg på tur

Dette var en greie her. Vi skjønte ikke helt hva?

Så gikk sola ned og vi var fornøyd med dagen. Det hadde vært en lang dag i bilen og med litt opplevelser sånn på kveldstid vendte vi nesa tilbake til campingen. Eller ikke helt da, vi fant veien opp til der turen til Eagle nest går, så vi skulle bare kjøre opp for å se. Det var de bratteste bakkene vi har kjørt med bil tror jeg.😱

Bratt

Så kjørte vi hjem. Da vi kommer hjem så oppdager vi at kjøleskapet vårt er varmt. Alt inni der er varmt. Vet ikke hva som har skjedd, men virker som det ikke funker på strøm. Kanskje virker det på gass. Det er jo krise, hvis det streiker nå. Så akkurat nå er stemningen litt laber. Vet ikke helt hva vi skal gjøre. Ting går ikke bare på skinner. 🤪

Én kommentar til “Dag 6, Kjøredag i dag også, men litt opplevelser også”

1. Den bakken er sinnsyk bratt. Rett ved bakken lå også Hitlers bolig i Berchtesgaden, mye historie der.
    Vi bodde på hotellet som lå på toppen av bakken, Kempinski Bechtesgaden.
    Det var her Bormann sin bolig lå under krigen….