Dag 7 i all slags vær

I dag våknet vi ganske tidlig . Vi var litt forberedt på at det skulle være dårlig vær i dag, men på morgenen skulle det være litt bedre. Vi fant ut at vi tar en rask frokost og drar til Eagle nest, eller Ørneredet til Hitler nå tidlig på morgenen. Sola skinte litt mellom skyene.

Vi var jo på en rekogneringstur i går, så vi visste hvor det var. Vi var der kl 0830 og fant greit parkeringsplass. Kjøpte oss billetter og måtte vente på en buss som skulle frakte oss opp de resterende høydemetrene,.

Det er orden i rekkene her. Vi skulle kjøre buss nr.1 som gikk 8.55 og så kunne vi være der oppe 2 timer og ta buss nr. 1 ned igjen kl 11.00

Her var det påbudt med munnbind på bussen. Alle var klare for topptur😍 Turen med buss gikk oppover smale bratte veier. På toppen der bussene slapp oss av var det en 124 m lang gang inn i fjellet. Derfra gikk det en speil heis 124 m opp til huset. Han skulle ha det spesielt.

Inni denne gangen var det kjempe kaldt.

Vi var jo ganske tidlig ute, så det var ikke så mye folk. Når vi kom ut på toppen så var det jo en fantastisk utsikt som åpenbarte seg. Her var det bare å knipse bilder og nyte.

Vi hadde jo to timer til rådighet der oppe. Det ble jo til at man gikk rundt å knipset litt bilder her og der.

Da vi hadde sett det vi ville så var det enda 1 time igjen til vår buss skulle gå ned. Da passet det seg som hør og bør med en liten rast.

Gulasjsuppe
Eplekake sto det, men der var det også annanas.

Vi tok etter hvert heisen ned igjen for å vente på bussen vår.

Da vi var ferdige her så var det jo fortsatt tidlig på dag. Vi stoppet i butikken for å handle, og i hver butikk jeg har vært innom i Tyskland har jeg sett etter en bestemt type søppelpose som vi bruker i vogna. Den kjøpte jeg første gang på Ullared for 2 år siden og den passer så fint i liten bøtte. Jeg har vært i noen butikker etter vi kom til Tyskland, men ikke funnet den.

Her var den, og jeg tømte den hylla for å si det sånn.😂

Så var det dette kjøleskapet vårt da. Det har gått til hel………..🤬 Vi har til og med vært inne på tanken å reise hjem. Det går jo ikke å reise rundt uten kjøleskap. Vi har vært i kontakt med Ferda hjemme, og dette er jo en garantisak som de sa. Det hjelper ikke oss nå. Da tenkte vi, hvor har de butikker som selger kjølebokser som går på strøm og 12 V?

Vi googla og tenkte at Bauhaus har kanskje det. Vi fant den nærmeste i Salzburg. Dit var det ikke så langt så vi dro av sted. 2,5 mil skulle det være.. Da blir det jo litt bilder på veien naturlig nok. Det er så vakkert sted vi er på.

På Bauhaus hadde de ikke sånne kjølebokser. Bare sånne du kunne ha elementer i. Da la vi inn en Eexpert butikk på google og skulle kjøre til den. På veien så vi en butikk som solgte campingartikler, så vi stoppet der.

Der hadde de. De første vi så på kostet mellom 3000 og 11000 kr. Det var svindyrt. Så fant vi en sånn liten enkel en som ikke kostet mer enn 500 kr. Vi har akkurat en sånn hjemme i boden og har ikke latt oss imponere av den, så vi var litt spente. Vi var interessert i å kjøpe en som var litt ordentlig, men jeg synes det var stive priser. Så da prøver vi denne til 500 kr.

På vei hjem igjen så tenkte vi enkel middag i dag og skulle finne et sted med takeaway. I den lille byen her vi bor hadde de Kinarestaurant, så det tenkte vi kunne smake i dag. Vi kjørte inn i byen (har bare kjørt forbi utenfor), og det var en kjempe koselig liten by.

Så ble det deilig mat hjemme og vi rakk å komme hjem før regnet hølja ned og det var torden og lyn.

Mmm, smakte godt

Resten av kvelden ble i heimen. Det var ikke noe vær og dra ut i. Til kvelds ble det derfor Toro muffins med Polly sjokolade i til kos på kvelden. Stekte de i Omnian og det fungerte kjempe fint. De ble knall gode.

Jeg prøvde å skrive dette bloggnotatet i går, men vi har hatt så ustabilt nett her. I dag har jeg vært i resepsjonen og fått internett passordet, så nå går det som en drøm.