Dag 22, siste etappe

I dag våknet vi ganske tidlig, sikkert fordi vi visste vi hadde langt å kjøre. Det var liksom hjemreisedag. Vi hadde det ikke noe nevneverdig travelt, det var jo ikke noe vi skule rekke. Vi lagde oss frokost, det var en heller mager en, for vi har ikke handlet noe nytt.😅

Etter frokost så gjorde vi oss klare. Vi hadde jo ikke så langt å kjøre til båten, sånn ca 2 min. Det virket som det var mange som skulle være med båten når vi stod i køen for å betale. Det tok veldig lang tid.😎

Vi hadde kjøpt billett når vi reiste nedover som hadde åpen retur. Så det gikk raskt i luka når det endelig var vår tur. 🤩👍

Vi var siste bil som kjørte på og båten var ikke full. Tror det værste sommerferie rushet har gitt seg. 🤔

Overfarten tar 45 min. Vi merket når vi kom opp i kafeteriaen, så var det nesten ikke folk der. I alle fall ikke i forhold til når vi reiste nedover. Freia elsker å kjøre båt. Det er så mye å sitte å se på.🥰

Plutselig var vi i Danmark. Den biten vi kjører i Danmark er på 17 mil ca, og er en kjempe kjedelig veistrekning. Den vil man bare komme gjennom. 😅

Endelig dukket skilt opp om at vi nærmet oss Øresundbroen.

Midt på broen så er vi i Sverige. Nå er det bare den veldig lange svenskekysten oppover igjen. 👍

Spennende er det jo ikke akkurat å kjøre mil etter mil på denne måten. Da blir det bilder av det lille man ser langs veien.

Vi så at en bobil i motgående kjørefeldt var i ferd med å bli hentet av en redningsbil. Den stod ute på veiskulderen. Når vi kjørte videre så vi en voldsom kø som hadde dannet seg pga det lille der. Det kan jo hende det hadde skjedd noe mer, det vet vi ikke. Uansett så ble det en kø som varte sikkert en mil.😱

Håper det gikk bra med de som var i bobilen da. Det begynte å nærme seg middagstid for oss og da falt valget på Mc Donalds. Kjører langs veien på denne måten, så er det absolutt helt greit.

Fine med det, er at Freia elsker hamburger, så henne bestiller vi en helt plain hamburger til. Maten spiste vi i vogna og det ble tid til en liten hvil og strekke på beina.

Uværet Hans har jo vært på gang mens vi har vært borte, vi har hatt nok vær vi også, men Hans har ødelagt masse har jeg lest.

Oppover svenskekysten så vi at deler av noen jorder lå under vann, så det har vel vært mye uvær her også.🌧🌧🌧🌧

Endelig dukket det opp skilt med Oslo på, da skjønte vi at det går mot slutten på tur.

Så var vi hjemme i gamlelandet. Da er det bare siste rest igjen. Bommen hos tollen var åpen, det gjorde jo ingen ting.

Det går mot høst skjønner vi når fuglene er på vei ned til de sydligere strøk. Det er ikke så varmt der heller for tiden😂

Så kunne vi endelig svinge inn foran huset.

Vi har hatt en helt utrolig tur tross alt det dårlige været. Vi har sett og opplevd veldig mye og kost oss veldig på tur. Det gjør vi alltid i den lille vogna vår.❤️

Vi har besøkt Nederland, Belgia, Frankrike og Tyskland, så har vi kjørt gjennom Sverige og Danmark,. Mange land på 3 uker. Fine land alle sammen. 🤩

Så skal denne frøkna skrytes av opp i skyene. En mer perfekt reisevenn skal du lete lenge etter. Ikke et kny i bilen når vi har kjørt og kost seg masse sammen med oss over alt. Har sett på henne at hun har det bra. Det er gøy å være på tur med Freia❤️❤️❤️

Turen i år ble kortere enn i fjor som vi kjørte 628 mil. I år har vi kjørt 601 mil.😂👍

Håper dere som har fulgt med har hatt fin lesning. ❤️