Dag 16, ren kjøredag

I dag var det forflytningsdag. Vi hadde ikke noe stress med å komme av gårde. Vi skulle kjøre 36 mil så det kom jo ikke til å ta hele dagen. Freia tok det også helt med ro.😍

Vi kom oss omsider av gårde. Sola skinte fra nesten skyfri himmel og det har vi vel nesten ikke sett på hele turen. Det var gøy. I tillegg så oppdagen jeg to nye reir med storker på campingen.❤️

Så gøy å se. Så la vi ut på veien. Det var litt rundkjøringer og trafikk før vi kom ut på motorveien, men der gikk det stort sett greit.

Dekorative rundkjøringer her.😂

Til og med frihetsgudinna stod i en rundkjøring. Her er bildet tatt i fart, og hun stod med ryggen til oss. 😂

Ja, dette var så langt sør som vi kom i år, så nå bærer det nordover. Det blir ikke direkte hjem, men noen stopp på veien selvfølgelig. 😁👍🚙

Siste bompassering på denne turen tror jeg. Her er det ikke langt igjen til Tysk grense, og der er det ikke bompenger for å kjører motorvei. Vi har brukt litt penger på det i Frankrike, så det må man ha med i regnskapet.🤑🤑

Da sier vi takk for 10 fine dager i Frankrike og kjører inn i Tyskland. 🇩🇪

Frank er jo rimelig glad i alt som har med fly og raketter og sånt. Der vi sitter i ro og harmoni på motorveien, så dukker det plutselig opp skilt med Concorde museum. Da skal jeg si det var en som nesten fikk pustevansker og rykkninger, og det var vel rett før vi svingte av der.

Jeg tilbydde meg å sitte i bilen å vente, så han kunne bare stoppe.😁👍

Jeg fikk i det minste tatt et bilde eller to når vi kjørte forbi.📷😁

Det var 13 mil igjen til der vi skulle være, og han fikk tilbudet.😎

Da vi svingte av der vi skulle så havnet vi lenger og lenger ut på landsbygda. Denne campingen bestilte vi jo i går kveld. Det var Frank som fant den og vi valgte bare den fordi den lå ikke så langt unna den opprinnelige byen vi er her for.

Vi begynte jo å lure litt for det stod ikke et skilt om camping. Vi kjørte ca 1,5 mil fra motorveien, men det ble mer og mer landlig.

Vi begynte faktisk å lure på om vi hadde lagt inn feil sted på Gps, eller hva dette var for noe. Det var jo også rart at det ikke stod et eneste skilt om camping. 🏕

Første tegn på at vi hadde kjørt riktig fikk vi 800 m før resepsjonen. Da stod det et skilt på en låve, Camping så i lende.➡️

Ved første øyekast så det ut som et litt shabby sted. Sjekket inn og traff en hyggelig ung gutt som snakket godt engelsk. Vi fant plassen vår, hadde bestilt panorama plass, uten å helt vite hva det innebar.

Freia fikk også egen velkomstpakke, med litt våtfor, godbiter og bæsjeposer. Det var hyggelig da. Akkurat samme boksen fikk vi på en camping i Moseldalen i fjor sommer.👍

Plassen vi fikk var skikkelig fin. Det var virkelig panorama plass med panorama utsikt. Vi har utsikt over nesten hele plassen. Det går ikke å se hele plassen, for den er megastor. Det er den største campingplassen jeg noensinne har vært på.😱

Vi rigget oss til og det var ganske mørke skyer som truet på himmelen, men det ble faktisk ikke noe av det. Det klarnet litt opp utover kvelden.☀️

Lagde oss enkel middag. Det var noe jeg hadde i skapet, for her er vi langt utenfor alfarvei, og vi så ingen butikk på veien.

Etter å ha slappet litt av så gikk vi oss en kvedstur for å se på denne campingen. Vi skjønte at dette måtte være noe spesielt.

Gata vi bor i.😂

Her hadde de mange alpakkaer på et jorde. Så koselig å se.💕

Man kunne leie og bo i slike vogner.😁

Denne kvelden var det også levende musikk på en scene. De hadde noe de kalte Beach bar. Her hadde de gjort det skikkelig ordentlig med sand og strandstoler.

Her var det en liten dam også. Det var ikke badevann, men det var zip-line og aktivitetsbane på vannet. Så var det en fin solndgang. ☀️🤩

Det var skikkelig fint her. Den lå jo også så idyllisk til ute på landet. Vi tror at dette er et feriested for tyske turister som vet om dette stedet. De kommer for å være her mer enn noen dager. Så langt vi har sett så er det to Nederlendere her og oss som er utlendinger.

Ellers er det bare Tyske folk, mange barnefamiler. Ingen ting står på engelsk. Bare tysk, så når jeg skulle på WC her i dag, så skjønte jeg ikke hvor jeg kunne gå.

Stedet heterMohrenhof Franken GmbH & Co. KG

Esel hadde de også her, 3 stk. Freia synes det var interessant.💕💕

Skikkelig fint sted, men ikke en helt vanlig campingplass egentlig. Det var jo som sagt ikke et skilt som viste veien til at det lå en campingplass her.

Her bor vi da. Fin plass.👍🤩

Kvelden kom og det var mye liv på campingen. Man kan kjøpe ved, og det er bålplass ved hver plass her. Det lukter bål over hele plassen. Vi koste oss inne resten av kvelden, for det er ikke noe god temperatur å sitte ute i.

I morgen er planen vår å besøke en by som heter Rothenburg ob der Tauber. Håper det blir greit vær. ☀️🤞🏻