Dag 15, en regntung dag med noen tørre episoder innimellom

I dag var jeg relativt tidlig oppe. Satte meg bare og koste meg litt i stilleheten. De andre 2 sov litt til. I dag var det meldt bare drittvær, så vi hadde ikke sånne veldig fastbestemte planer. Ute hadde vi besøk av vår faste gjest.😍🤩

Vi spiste frokost og tok livet veldig med ro. Det var mørke skyer og det småregnet. Etter frokost så slappet vi bare av her i vår lille smutthule. Vi har utsikt til et hus med storkereir på toppen. Så i dag så vi tre storker der oppe.🤩

En hel familie.😍

Det blir litt kjedelig å sitte sånn, uten å gjøre noen ting. Vi så det begynte å lysne litt. Da tenkte vi at vi tar oss en tur ut på eventyr. Vi har noe ugjort i området her, så ut på tur vi dro.👍

De statuene her har vi sett over alt i Frankrike hvor vi har vært. Denne står rett foran en stor vindrueåker, så jeg vet ikke om han henger der for håp om bedre avling.🤣

Det går en vei oppe mellom alle vindrueåkrene som heter La Route des vins D’Alsace. Vi kjørte den veien for å komme litt nærmere innpå.🚙🤩😍

Jeg hadde funnet et utsiktspunkt som vi skulle dra til, men når vi kom over åsen så dukket det opp en liten by. Da dro vi dit først. Vi kjørte bare gjennom og stoppet noen steder for å ta bilder.📷

Det viste seg at dette var en vakker liten by midt i alle vindrueåkrene.😍

Da vi var ferdige her kjørte vi til utsiktsplassen. Her måtte vi gå en liten bit fra der vi parkerte.

Her oppe var det skikkelig fin utsikt. Det var yr i lufta, men her måtte vi bare være litt å nyte.

Da vi var ferdige her bestemte vi oss for å dra å finne noen gamle slott. Vi hadde merket av en vei hvor det lå 5 gamle slott i skogen langs den veien. Det var på andre siden av dalen.👍

Været var ikke særlig oppløftende, vi så det kom innover dalen. Vi kjørte likevel dit, og tenkte vi får ta det som det kommer. Det var en vei som gikk rett inn i skogen og bratt oppover.

Vi fant med en gang parkeringen til dette slottet. Det skulle ligge innover i skogen ca 350 m å gå.😅

Det var fin sti å gå innover i de Franske skoger. Freia fikk etter hvert løpe løs og koste seg veldig. 🐩🐩🐩

Etter en lang oppoverbakke, (phu), dukket denne gamle slottsruinen opp. Den var ganske gjengrodd, men var likevel litt fin der den lå.😁

Slottet heter Chateau de Pflixbourg, som kommer fra tysk og betyr visst slottet med utsikt. ((Den var mer eller mindre gjengrodd nå) Det er bygget i mellom 1210-1212.😱

Flere slott lå oppover veien, så det var bare å kjøre til neste. Det var Chateau du Hohlandsbourg.

Det var ikke langt å kjøre, men også her måtte vi parkere ved veien og gå 300 m oppover. Da var det skikkelig åhhh følelse når vi kom på toppen og fant ut at man kunne kjøre opp.🤣

For en enorm utsikt det var fra toppen her. Skikkelig panorama utsikt. 🤩

Dette var et slott fra 1279. Det var i bruk i dag som museum og litt mer ordnede forhold. Betalte 20 euro for oss 2, og Freia var velkommen.

Her var det et lite skuespill som foregikk, men vi skjønte ikke så mye av det. Det var på Fransk. Folk lo, så det var vel morsomt da. 😂😂

Finn 2 feil på dette bildet

Det begynte å regne mer og mer, så vi så oss fornøyd med slottsbesøk. Klokka hadde blitt ettermiddag, og vi var sultne. Dro hjem og lagde oss middag. Den var superenkel i dag. 👍

Vi holdt på å bli fristet på butikken i dag, men det ble bare med et bilde.😍🎂

Etter middag var det litt sløvetid. gjesten vår kom også forbi en gang.

Vet ikke om det er den samme som er her, sikkert ikke. Har sett opptil 5 stk samtidig, så de er fler. Det er så morsomt å se de komme traskende som om de eier hele veien. 😁

Vi skal jo dra videre i morgen og planen var å dra til en by i Tyskalnd som heter Rotheburg ob der tauber. Her hadde jeg bestilt camping for lenge siden og betalt depositum. Rett før vi dro hjemmefra fikk jeg beskjed av paypal at de ikke hadde hentet depositumet og jeg fikk pengene tilbake.

Så har vi bare ikke tenkt på det og ordne noe nytt. Så i kveld måtte vi jo ta affære da. Prøvde på en camping i byen der, men det var fullt. Så prøvde vi på en som ligger utenfor byen. Der har vi fått plass. Har værtfall reservert og betalt. Så da var det i boks.👍

Når vi hadde sittet lenge nok stille etter middag foreslo Frank at vi skulle gå en kveldstur. Hverken jeg eller Freia var veldig lysten, men vi ble jo med.😂

Vi bor jo rett ved gamlebyen, så det er jo bare vakre omgivelser å gå i.

Det var så vakkert lys ute, og så regnet det ikke. Det var skikkelig deilig der ute. Det ble en fin runde. Inn i gamlebyen og opp mellom druerankene og ned igjen. Fin utsikt.

Det ble en fin kveldstur og mange nye bilder. Jeg er jo ikke riktig i hodet. Knipser i vilden sky.🤣🤣🤣

Vi har hatt en fin dag i dag tross regn nesten hele dagen. Klarnet litt opp nå på kvelden. I morgen kjører vi videre og dette er da vår siste natt i Frankrike. Nå bærer det inn i Tyskland. Og bare så det er nevnt, det er ikke meldt noe bedre vær der. Vi er forfulgt med dårlig vær.🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧