Sesongavslutning, sluttet der vi startet i år, på Daftø i Sverige

Denne helgen visste vi kom til å bli den siste helgen med lille trille på tur.😔 Kjempe trist, men sånn blir det. Vi hadde først planer om en fjelltur, men pga. vær så endret det seg. Våre gode venner Heidi og Rune hadde tenkt seg til Daftø resort, så da valgte vi heller å dra sammen med dem. De dro ned på formiddagen og vi kom oss av gårde etter jobb.👍

Været var ikke akkurat så veldig fint, og vi dro av gårde i regnvær🌧. Vi hadde undersøkt at det skulle være knallvær i morgen, så da gjorde det ingen ting.

Det var ikke så mye trafikk, selv om det var høstferie, men det er kanskje ikke før på søndag når alle skal hjem. Vi tenkte at vi skulle få oss en matbit på veien, så vi ikke måtte styre med det når vi kom frem. Da ble det en stopp på Mc Donalds på Råde.😁

Da vi kjørte inn i Sverige så vi det var et veldig til uvær på vei. Det var jo varslet, så det var ingen bombe.🌧🌧🌧🌧🌧🌧

Vel fremme ved 1900 tiden var det bare å rigge seg til i fult øs pøs regnvær. Hadde fine plasser med fin utsikt, men den så vi ikke noe til. Kvelden ble tilbragt hos Heidi og Rune.

Neste dag våknet vi til skyfri himmel og ikke så ille temperatur heller. Det skulle blåse litt, men foreløpig var det ikke så ille. 🤩

Deilig frokost ble det også før vi tok fatt på dagens utflukt.

Vi har jo vært i området her mange ganger nå. Så mye av det som er å se på rundt her har vi jo sett. Likevel, har vi kjørt forbi et serverdighetsskilt like ved Strømstad mange ganger uten at vi har tatt det i nærmere ettersyn. Nå tenkte vi det var noe vi kunne ta oss til. 😂

Blomsholm het dette området. Det er et stort område med forminner fra jernalder, steinalder og middelalder. Det første vi kikket på var det som er Sveriges tredje største skipssetning. Den består av 49 steiner som er plassert oppreist og ser ut som et skip.

Når vi så disse steinene så fikk vi litt assosiasjoner med «Outlander tv-serien» for de som har sett den, Heidi prøvde alt hun kunne å reise i tid, men det gikk ikke.😂😂😂😂

Å mamma, jeg har ikke tid å sitte her

Området dette lå i var veldig fint og det var laget ordentlig sti. Freia koste seg max, for hun kunne løpe løs hele veien.

På andre siden av veien fortsatt dette feltet som hadde mange forminner. Her lå det noe som het Dommering. Den er 38 m i diameter og består av 10 stener i sirkel med en midten. Dette er ganske unikt ettersom steinene i dommerringer vanligvis har oddetall, der sju eller ni steiner er det vanligste.

I skogen her var det også mange gravhauger, så vi gikk visst rundt på et ganske så historisk sted. 😱

Da vi etter hvert følte vi hadde vært nok kulturelle tok vi turen til Strømstad. Det var litt nødvendigheter som skulle handles og noe som ikke var så nødvendig.

Ny definisjon på småflasker😂😂😂

Ute var det skikkelig fint vær, så vi dro tilbake til campingen og spiste lunsj ute i det fri. Først ble det noen bilder på vei tilbake.

Vi koste oss ute i mange timer, helt til sola forsvant bak åsen.

Da sola forsvant bak åsen ble det kaldt å sitte ute. Da gikk vi inn hvert til vårt og lagde middag.

Det var godt å komme inn i varmen. Freia var også glad for det. Hun storkoser seg i sofaen inne i vogna.❤️

Vi prøvde en annen variant av lasagne i dag. Det het lasagnett. Det var ikke noen høydare, selv om det ikke var så mye annerledes en lasagne. Men mette ble vi.

Etter middag fikk vi besøk av Heidi og Rune. Vi hygget oss gjennom hele kvelden. Alltid koselig med gode venner på tur.

Den var faktisk god

Så kom natta.🌕🌕

Søndag spiste vi god frokost og pakket sammen for å reise hjem. Var klare kl 1030. Det står ikke på.

Vel hjemme, så var det bare å pakke ut. Tømme det som ikke skal overvintre i lille Trille i vinter. Det er skikkelig trist at sesongen er over og tenke på at det er mange måneder til vi kan dra på sånn tur igjen. 😩😩😩😩

Takk for følge alle som har fulgt oss i år. Vi gleder oss til ny sesong i 2023 og håper dere følger oss videre da. Sommerferie er allerede under planlegging med lille Trille. Vi gleder oss. 🤩🤩🤩🤩

Én kommentar til “Sesongavslutning, sluttet der vi startet i år, på Daftø i Sverige”