Siste etappe av en fantastisk fin tur

I dag våknet vi etter en god natt søvn til knallsol fra klar himmel og ganske så fin temperatur. Det var så fint med gnistrende fjellvann og sol rett utenfor vinduet. Man må nyte sånne øyeblikk.

I dag var det altså hjemveien som gjaldt. Vi hadde ca 29 mil igjen fra her vi stoppet i går. Vi tok oss god tid og spiste god frokost. Frank hadde lang prat med gubben i en bobil som kom i natt. Hyggelig fyr. De hadde også en liten hund som Freia kom godt overens med.

Når vi spiste frokost så fikk vi jammen meg frokostgjester også😍 Det kom noen sauer ruslende forbi. Freia synes det var kjempe interessant, hun satt og studerte dem gjennom flunettingen.

Vi hadde litt brød til overs, så jeg gikk ut for å se om sauen ville ha det. Vet ikke om de spiser det eller ikke, men prøvde. De andre sauene gikk av gårde når jeg kom ut, men det ble igjen en som var interessert.

Den var så tillitsfull og søt og tok veldig gjerne i mot litt brød. Det var koselig. Fikk klappe den stive ulla også. Etter hvert kom de andre også, men da var brødfatet tomt.

Vi var klare og i gang på veien kl 1030 så det var jo ikke så ille til å være oss.

Det var så fint å kjøre over fjellet. Jeg har ikke klart å finne ut hva dette fjellet heter, men vi kjører Skuleskard veien ned til Setesdal. Det var fine veier og vi møtte ikke så alt for mange på denne litt smale veien.

Vi tok en liten rast når vi kom ned til sivilisasjonen igjen og fikk internett tilgjengelig. Da kunne jeg publisere gårsdagens innlegg.

Så kjørte vi videre over fjellet til Dalen i Telemark. Det var også litt smal vei, men gikk greit det også med den lille tralla vi har bak😂.

I Dalen står et gammelt Shell skilt. Måtte jo knipse det når vi kjørte forbi.

Dalen

Gamle Dalen hotell i all sin prakt. Det er fint.

Eidsborg stavkirke

Passerte også Eidsborg stavkirke på veien. Her har vi vært før og tatt den i nærmere øyesyn, så nå kjørte vi bare forbi.

Vakkert i Norge

Gjennom tunellen som er på 9 km hvor du slipper å kjøre den lange veien om Flatdal. Denne hjelper veldig på veien og vipps er du langt på vei😂

Heddal stavkirke

Bilde tatt i fart, ble ikke så bra. Synes bare den måtte være med på veien hjem. Vi har også vært her tidligere, så den er velfotografert før🤩

Det gikk ganske fort hjem når vi begynte å komme på disse kjente stedene. Føltes nesten som vi var snart hjemme. Freia hadde en liten tissestopp og så dro vi videre.

Notodden
Hjemme

Så var vi tilslutt hjemme. Det var godt på en måte, men det er alltid trist at det er slutt på ferie. Eller det er jo ikke riktig slutt da, har jo dagene nå frem til mandag. Det er alltid godt å ha noen dager hjemme før man skal på jobb. Det er jo alltids noen klær som skal vaskes.

Vi har hatt en helt fantastisk tur rundt omkring i dette vakre landet vårt. Vi har hatt litt regn her og der i veldig korte perioder, ellers så må jeg si at vi har vært veldig heldige med været. Turen vår har ikke vært planlagt på forhånd, den har blitt til mens vi har reist. Vi har prøvd å kjøre litt etter været så langt det lar seg gjøre. Jeg synes vi har vært heldige med det.

Vi kommer hjem til strålende sol og 30 grader. Det er etter min smak alt for mye, men skal visst ikke klage. Til dere som har fulgt oss sier jeg tusen takk, det har vært hyggelig.

Vi har kjørt 532 mil. Norge er langt og bredt noen steder. Vi har sett veldig mye vakkert. Nå blir det heimen noen dager, men det er mange helger igjen i sommer, så det går nok ikke så lenge før vi er på veien igjen. Gleder oss.🤩

Takk for ferden og takk for at du leser❤️

Én kommentar til “Siste etappe av en fantastisk fin tur”