En liten rundtur på Senja i dag

I dag startet dagen litt rolig og det var deilig med tanke på den lange dagen vi hadde i går. Lagde oss god frokost før vi dro ut på eventyr.

Helt grei utsikt
Elsker Omnia ovnen som gir oss nystekte rundstykker.

Etter frokost dro vi avgårde og første stoppested var der vi så midnattssola i går. Måtte jo se disse taggete fjellene i ordentlig sollys også. Var finere i dag når vi så dem i fullt dagslys.

De er jo fine der de dukker opp i bakgrunnen
Okshornan også kalt Djevels tanngard
Hoppende glad
❤️

Etter at vi hadde knipset utallige bilder der kjørte vi videre. Kom jo ikke så langt før vi måtte stoppe igjen. Veiene på Senja er ganske smale, men klarer å stoppe i veikanten likevel. Folk er vel vant til turister som stopper over alt for å ta bilder🤩

Senja er vilt, vakkert og mye fin natur. Det er veldig gøy å kjøre rundt. Uansett hvor du snur deg er det store spisse fjell. I alle fall her på nordsiden av Senja som vi er nå.

Neste stopp på veien var Ersfjordstranda. Det er en fin sandstrand som er dannet av flyvesand som har kommet med vinden. Veldig fint sted innerst i en vik. Her var det mulighet for å fricampe, og det var spesielt mange telt her. Denne stranda ligger ved nasjonal turistvei, så her var det også en morsom do.

Toalett ved nasjonal turistvei i Norge
Måtte kjenne på vannet, men det var veldig kaldt
Han synes det var like kaldt

Det var veldig fint her og veldig masse folk. Ikke så mange som badet da, men så faktisk 2 som var uti. Det er tøft for det er Norskehavet rett inn der, så ikke så veldig mange gradene tror jeg.

Veien gikk videre på Nasjonal turistvei. Det var veldig fint overalt vi kjørte. Neste stopp på veien var Senjahopen. Lite sted med en samling med hus. Det bor ikke så mange folk her, kanskje 2-300 stik, men det er det viktigste fiskeværet på Senja.

Fine Freia på tur i Senejahopen
Senjahopen
Gammelt hus med gjenskinn av fjellene og havet i vinduet
Kunstnere hadde fått boltre seg her også . Ny moderne do på havna.

Det var så mange fine motiver på dette lille stedet. Det er så vakkert her. Går jo helt amok med kamera, så det blir naturlig nok litt bilder🤩

Etter Senjahopen kjørte vi til Husøy. Det er jo også et sted man må besøke når man er på Senja. Det lå i en ny vik etter noen oppoverbakker og nedoverbakker og tunneler så dukket Husøy opp. Her stoppet vi midt i svingen (det var plass til det) for å ta bilder av Husøy litt fra oven.

Å farte rundt på denne måten er noe vi digger over alt på jord. Bare gjøre som vi vil og reise rundt å se nye steder. Så vi nyter dette ut til det fulle. 🤩 Kanskje det er en liten nomade i oss?

Husøy var ikke stort, men det var skole, butikk, kirke og bensinstasjon der. Det så ut til at det bodde masse folk der. Koselig lite sted.

Etter Husøy var klokka blitt såpass at vi måtte tenke på å dra tilbake. Vi måtte rekke butikken før den stengte klokka 1600. Det gikk akkurat, gikk inn kl 1556. Det var jo så fint vær, så vi hadde lyst å grille i dag. Da handlet vi grillmat og koste oss på vogna resten av ettermiddagen og kvelden.

Freia synes også det var helt greit å ta det med ro. Var nok litt sliten av all fartingen.. Ut og inn av bilen. 😂

Etter maten gikk vi oss en tur videre innover her som vi bor i Skaland. Her er det så koselig og små forhold. Og mye fint å se for det er så vakkert her.

Vi har hatt en fantastisk dag i et vakkert landskap. Det er ingen sak med ferie når vi er så heldige med været. Det er helt magisk. I morgen skal vi finne på noen nye eventyr og hvis alt slår inn så skal det være like fint vær i morgen. Hva mer kan vi forlange? Elsker å være på tur i den lille Tabberten vår.

Takk for at du følger og legg gjerne igjen en liten «hei» hvis du har lyst🥰