Dag 18 og nok en kjøredag🚙

I dag våknet vi etter litt av og på søvn i natt fordi det har regnet og blåst i hele natt. Vi skulle reise videre i dag og håpet på et lite smutthull mens vi pakket sammen og rigget ned. Først frokost da selvfølgelig.

Etter frokost var det bare å komme seg av gårde. Bakken var så mettet med vann at det var sørpe og grisete ute. Når man gikk på gresset så var det også med overvann. Æsj

Kaldt var det også blitt. Ikke noe hyggelig. Det gikk rett ut på motorveien og der har vi vært i hele dag. Kom oss av gårde kl 1100. Det har vært endel veiarbeid, så det har vært en del kjøring i kø.

40 mil er jo en stubb, så det blir ikke så mange bilder. Plutselig kom det en fin liten bil kjørende forbi oss. Da var jeg kjapp med å få tatt et bilde.

Den var gammel og fin.

Milene gikk en etter en. Det var ikke så mye å ta seg til enn å sitte der siden av.

Vi kjørte forbi Oberhof i dag da. Er det ikke der de driver med skihopping om vinteren.?Tror det.

Så kjørte vi forbi mil etter mil med solsikker. Disse sto med ryggen til og noen var kommet så langt at de hadde mistet det gule. Vet ikke gangen i blomstringen og når de høstes. Pent å se på var det.

Vi har kjørt i mye oppholdsvær, men jammen har vi passert noen kraftige byger.

Det regnet så kraftig at trærne som egentlig var ganske nærme, ble helt borte i regntåka.

Like fort som det kom en regnskur, like fort ble det oppholdsvær.

Rasteplassene er solid bygd her i området.

Et rastestopp hadde vi på veien og det var for å handle oss litt mat. Vi skal bo på en camping som ligger langt utenfor alfarvei og midt inne i fjellene Harz.

Når vi svingte av motorveien for å kjøre dit vi skulle var det på mange trange og svingete veier. Lurte et øyeblikk på om Gps tar den beste veien alltid.

Campingplassen dukket til slutt opp, innerst, øverst og bortest.

Vi oppfattet at det ikke var noen ledige plasser her og jenta i resepsjonen spurte nesten litt strengt om vi hadde reservert. Det hadde vi jo, og resten gikk nesten på tegnspråk.. Her kunne de ikke noe engelsk.

Fikk oss en grei plass, men den er i svak nedover bakke. Sleit litt å få den i vater, så den står nesten på stylter bak.

Det var sol og 12 grader når vi rigget oss til. Ikke noe å utsette på været egetnlig. Det tok likevel ikke lang tid før regnbygene var tilbake, og sånn har resten av kvelden vært.

Så kaldt ute, da var det godt med litt varme inne. Etter middag måtte vi likevel ut å orientere oss litt på området. Det virker ikke som en veldig stor plass, men det er plass til ganske mange her.

Rett bak der vi har fått plass var det en port og skilt til naturbad. Vi måtte jo ta turen og se hva det var.

Det er sikkert fint her en varm sommerdag, men det så virkelig ikke innbydende ut å bade der.

Utsikten vår de 3 neste døgn.

Jeg har hjelp når jeg sitter her og skriver. Hun elsker å ligge på bordet. Her er vi ikke mer høytidelig enn at hun får lov.

Jeg var en liten tur på kjøkkenet (2 skritt fra stua) og så at himmelen der langt fremme var fin. Mitt syke hode reagerte med at jeg heiv på meg jakka og måtte finne en åpning hvor jeg kunne ta bilde.

Vi har 2 hele dager som vi skal utforske området her. Håper på brukenes vær. Det er spådd litt forskjellig. Jeg har aldri på tur snakket så mye om vær som jeg har gjort i denne ferien. Det er kanskje fordi vi har opplevd litt vær..