Helgetur til Lunde kanalcamping Telemark

Denne helgen ble bestilt på Black Friday tilbud i oktober, så den har ligget i kalenderen lenge. Nå har det skjedd mye siden oktober 25, så det var ikke gitt at vi kunne reise denne helgen. De som kjenner meg vet at jeg ble operert for 2 uker siden i ryggen for prolaps. Det går veldig bra, men vi var litt spent på om jeg «klarte» å dra på tur denne helgen. Vi prøver tenkte vi, hvis ikke får vi bare reise hjem.😅

Problemet mitt er at jeg ikke kan sitte lenge av gangen. Så i bilen la jeg setet mitt ned mens vi kjørte. Det fungerte bra. Syklene ble hjemme, for det er altfor tidlig. Så det blir en helg med noen gåturer (for det er bra for ryggen) og bare ta det med ro. Lunde er jo et sted vi etter hvert kjenner veldig godt.🤩👍🏻

Vi reiste torsdagen etter jobb. Frank hadde tatt seg fri fredag, så det ble langhelg. Det var jo meldt så strålende fint vær også denne helgen.☀️☀️☀️

Da var vi på plass, og det gikk jo fint å ligge her i sola og avlaste ryggen.👍🏻

Her har vi installert oss for helgen. Våre reisevenner Heidi og Rune skulle også være her denne helgen, så det ble koselig samvær med gode venner.🥰

Fikk besøk.🤩

Kveldstur på campingen. Freia koser seg alltid på tur.❤️

Koser oss i sola. Jeg satt litt og lå litt, det fungerte fint.👍🏻

Månen var stor i kveld.🌕

FREDAG

Fredagen våknet vi til fint vær. God frokost ble det og vi tok livet helt med ro.

Koser seg i morgensola.☀️

Heidi og Rune hadde sykler med, så de skulle ut på sykkeltur. Vi skulle bare ta det helt rolig og dra på en liten runde. Steder vi har vært før, men hyggelig å bare gjøre noe.🤩

Vi dro først til Vrangfoss sluser. Jeg hadde sett et bilde av en av kanalbåtene som var så fint. Jeg ville finne ut hvor det var tatt. Vi fant ut at det var her, så vi dro på rekognoseringstur. Jeg ville også ta et bilde på dette stedet. Legger ved det jeg fant på internett.😂😂

Så vi måtte finne ut hvor det var, så vi kunne dra hit i morgen og ta bilde.😂

Tror det er utover her?? Eller på andre siden. Fint var det her da.🤩

Her ser det ut som det er. Båten kommer ut av det trange sundet der. Da får vi dra tilbake i morgen for å se.🤞🏻

Etter vi hadde funnet ut dette her ved Vrangfoss sluser, kjørte vi ned til Holla kirkeruiner i Ulefoss. Her har vi også vært før, men det var en fin dag, og noe måtte vi finne på.😂😂

Fantastisk utsikt her oppe.

«Å, denne fotograferinga assa……..»😂😂

Tullemor❤️😂

Etter litt bilder her så dro vi videre opp til Hogga sluser. Der har vi aldri vært, men det er to stopp forbi Lunde. Når vi kom hit, så kom det en kanalbåt inn, så da ble det bilder.😂😂

De er jo så fine og staselige båter.

Her oppe ved Hogga sluser ligger også en verneverdig gammel vei kalt Murane.🤩

Murane er en godt bevart vei fra 1853. Den er 1,7 km lang.

Etter en fin dag på farten gikk turen tilbake til campingen.

Her ventet hr. Duck på oss når vi kom hjem🦆

Middag på gang.

Mmmm, smakte godt. Chicken show main

Smakte veldig godt.🤩🤩🤩

For en fantastisk dag og kveld det ble. Ordentlig følelse av sommer.☀️☀️☀️

Vi har fulgt med på the Voice denne våren, så i kveld var det finale. Det måtte vi få med oss.

LØRDAG

Våknet til nok en solrik dag. Deilig frokost før vi skulle ut på oppdrag om å fange båten i det fine sundet. Vi visste at den skulle være ved Vrangfoss sluser kl 1200, så vi måtte være ute i god tid før det.😅

På veien der vi skulle ta det bildet fant vi mere spennende. Her kom vi til et utsiktspunkt. Det var veldig fint her.👍🏻

Vrangfoss sluser i bakgrunnen.

Her kom vi også over en skulpturpark.

Så var det bare å vente på at båten skulle komme ut av det trange sundet.😅

Der, plutselig dukket Victoria opp.🤩

Vakkert🤩🇳🇴

Mission completed👍🏻

Så kunne vi fortsette på runden i skogen med litt flere skulpturer.

Her har Victoria kommet seg inn i slusa. Det er mange som kommer til for å se på.😅

Det var mye «kultur» i skogen ved Vrangfoss. Anbefaler turen.👍🏻

Etter vi hadde sett en sluseklatring dro vi tilbake til campingen. Kl 1300 møtes Victoria båten og Henrik båten utenfor Lunde camping.

Mens vi venter på båtene…………

Etter mye båtfokus gikk vi en tur bort på Lunde slusekro. Koselig sted med mye folk.

Mye staselige folk her ser det ut til.😂😂

Fikk servert en god rosevin av Heidi. Ultimate Provence.👍🏻

I lufta var det seilfly på gang✈️

Er det noe mat å få?🦆

Rune fikk seg ny kamerat.🦆

Skulle helst vært ute jeg også.😂😂

Til middag i dag ble det grilling. Det passet perfekt i det fine været.☀️☀️

Første utespising i år.

Godt å kose hos mamma.❤️❤️

Det hadde vært noen fine sommerdager her i Telemark. Det gikk fint å være på tur når jeg bare kunne legge meg ned innimellom å hvile ryggen. Gleder meg til jeg er tilbake 100%🤩🤞🏻👍🏻

Takk for at du leser❤️

2 kommentarer til «Helgetur til Lunde kanalcamping Telemark»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *