Koselig helgetur til Omlidstranda camping i Helgeroa🤩

Så ble det tur denne helgen etter en fantastisk familietur til Lisboa som vi hadde forrige helg. ❤️ Lisboa kan anbefales🥰👍🏻🇵🇹

Vi ville ikke kjøre så langt, så etter litt diskusjon fant vi ut til at vi kunne dra til Omlidstranda. Der har vi ikke vært siden august 24, og ikke har vi hatt sykkel når vi var her. Så fredag etter jobb kom vi oss av gårde. Været var ganske greit.☀️

Planen var å dra på tur alene, bare vi to. Våre turvenner Heidi og Rune og vi har en messengergruppe med «Vognfolket», så der prater vi jo litt og spør hva vi skal i helgen. Det gjorde vi denne gangen også.😂

Jeg sier bare, er det mulig. Vi har ikke snakket med hverandre, og ikke planlagt noen tur sammen denne helgen. Hva er sjansen for at vi velger samme sted. Uansett, det ble en koselig helg.🤩❤️🥰😂

Kjører av i Larvik, så er det ikke langt igjen. Heidi og Rune hadde dratt ned på torsdag kveld, så de var allerede installert. Vi hadde heller ikke plasser siden av hverandre, selvfølgelig.😂

Jeg hadde bestilt plass helt nede ved vannet. Stedet her er kjent for fin solnedgang.🥰☀️

Det ble en nydelig kveld. Vi var hver for oss på fredagskvelden. Koste oss med the Voice og litt rart i bollen.🤩

Vi gikk en kveldstur med Freia før sengetid. Da var det fest på baren med levende musikk. Så ut som folk hygget seg.🥳👍🏻

LØRDAG

Våknet til sol og fint vær. Det skulle blåse litt, men det har vi blitt vant til. Alle turene i år har det blåst kald vind. Ingen unntak i dag.💨💨💨

Deilig å ta livet litt med ro. Koselig utsikt å våkne til også.🥰

Etter en lang og god frokost gjorde vi oss klare for en sykkel tur i nærområdet. Planen var å sykle ned til Nevlungshavn. Det ble en stopp på Oddane camping som ligger på veien. Ikke noe imponerende og fin campingplass synes jeg. De hadde fin strand da.👍🏻

I Nevlunghavn er det veldig fint, så her ble det stopp annenhver meter for å ta bilder.

Dette gamle huset har vært både tollbod og skole.

Her var det stille og rolig denne lørdags formiddagen. Det er sikkert en del mylder og liv her midt på sommeren vil jeg tro.

Fin utgangsdør på et gammelt hus.🤩

Liten pust i bakken.🤩

Fotomodellen vår koser seg mye på tur.

Måtte jo ha blomst på hodet også.🌸

Herfra syklet vi videre til Helgeroa. Det var veldig korte avstander så det gikk veldig fort. Planen var å spise lunsj.

Deilige blåskjell makte godt.🤩

Etter en koselig avslappet liten stund i sola syklet Heidi og Rune tilbake til campingen. Frank og jeg syklet litt til, bare fordi det var så deilig å sykle.

Vi har jo vært her før på campingen, men aldri vært ute på fyret som ligger helt ytterst. Så med sykkel så var vi der på et blunk.👍🏻

Turen på sykkel i dag ble litt hit og dit.😂😂

Jeg hadde laget med meg vaffelrøre hjemmefra, så utpå ettermiddagen stekte vi vafler. Det var hyggelig.🥰

Viktig å kose seg på tur.❤️

Det var sånn akkurat i grenseland for å sitte ute. Det blåste ganske mye, men det var litt i le helt inntil campingvogna.

Kvelden kom med en vakker solnedgang.

Kvelden tilbrakte vi sammen hos Hedi og Rune. Freia tar det helt med ro enten hun er i vår vogn, eller hos Hedi og Rune.❤️

SØNDAG

I dag våknet vi til sprut regn. Da var det godt å bare snu seg rundt og sove litt til. Det ble til langsoving til nesten 0930.😳

Freia var ikke videre interessert i å stå opp hun heller.

Men kan jo ikke ligger her å dra oss hele dagen. Det er jo hjemreisedag. Alltid kjedelig. Vi spiste god og lang frokost og så var det bare å pakke sammen. Det hadde sluttet å regne heldigvis, så vi kunne pakke sammen i oppholdsvær. Freia følger nøye med hvor pappa er.

Vi var klare til å reise ved 1130 tiden. Heidi og Rune var i samme rute som oss, så vi dro samtidig.

Vi har hatt en strålende tur, som ble med gode venner. Alltid koselig.🤩🥰

Nå skal det skje litt på privaten så neste helg blir det ingen tur. Håper vi sees igjen om ikke alt for lenge.🤞🏻🥰

Takk for at du leser.❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *